گزیده اخبار
یکشنبه, 20 دی 1394 ساعت 08:21

رییس شورای عالی نظام پرستاری کشور: اخلاق مداری و حفظ آرامش و رعایت اصولی مقررات در حوزه سلامت همیشه شعار پرسنل حرفه مقدس پرستاری در این حوزه است مطلب ویژه

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
شناسه خبر : 94202600 شناسه خبر : 94202600

طاهره زاهد صفت مدیر بیمارستان ولایت شهرستان رشت تاکید کرد مهمترین شاخص در ارائه خدمات درمانی ، شاخص کیفیت می باشد


به گزارش پایگاه آفتاب شمال : خانم طاهره راهد صفت ، رییس شورای نظام پرستاری کشور در رابطه با مشکلات و معضلات مطالبات مراکز درمانی و بیمارستانی گیلان گفت : روزهای پایانی نهمین ماه سال 94 را سپری میکنیم و علی رغم گسترش اعتراضات همکاران تیم درمانی شاغل در مراکز درمانی و بیمارستانی گیلان ، به ویژه پرستاران که در 3 ماهه سال با توجه به وعده های دانشگاه علوم پزشکی گیلان درباره دریافت مطالبات خود از این مراکز ، هنوز به نتیجه ای دست نیافته ایم.

وی به ابراز نگرانی افزود : با توجه به گذشت نهمین ماه سال 94 هنوز تسویه مطالبات کارانه سال 93 و 94 شاغلان مراکز درمانی و بیمارستانی گیلان تحقق نیافته است.
مدیر بیمارستان ولایت شهرستان رشت در ادامه گفت : همه روزه با توجه به شرایط سخت کاری همکاران در مراکز درمانی و تقبل شیفت های فشرده و سنگین در بیمارستانها و مراکز درمانی و قابل توجه بودن شرایط سخت زندگی، شاهد مراجعات کارکنان و پرسنل پرستاری برای پیگیری مطالبات به دفتر هیئت مدیره نظام پرستاری رشت هستیم. زاهد صفت افزود : با توجه به اینکه یکی از خصیصه های بارز هر سازمان و ارگانی تکامل و توسعه آن مجموعه است و نیز با توجه به شرایط و ویژگی ها و نیازهای خاص مخاطبین و عموم مردم به خدمات درمانی و پزشکی می بایست نیازهای پرسنل نیز براورده شود و به تبع آن خدمات به جامعه افزایش یابد.


رییس نظام پرستاری شهرستان رشت تصریح کرد : دانشگاههای علوم پزشکی نیز از این امر مستثنی نبوده و با توجه به ساختار مجموعه ، برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده توسط متخصصین و مدیریت مجموعه خود نیازمند است عملکرد خود را به نحو مطلوب در راستای رضایتمندی کارکنان انجام دهد. زاهد صفت با اشاره به اینکه با بکارگیری موثر و کارامند منابع مادی و انسانی با برنامه ریزی های مدون ، سازماندهی ، مدیریت منابع و تمهیدات و امکانات میتواند به عنوان یک نظام ارزشمند ، پاسخگوی مشتریان داخلی و خارجی خود باشد. زاهد صفت با توجه به یکی از سمت های خود به عنوان مدیربیمارستان ولایت شهرستان رشت تاکید کرد این وظیفه ، بر دانشگاههای علوم پزشکی بسی خطیرتر است ، با توجه به نوع رسالت و آرمان و ارزش هایی که در حوزه سلامت و بهداشت و درمان به عهده دارد که یکی از مهمترین بحث ها در این حوزه بحث کیفیت در ارائه خدمات درمانی را می توان نام برد.


وی در ادامه بیانات خود افزود : این امر توسط تیم درمانی اعم از پزشک ، پرستار ، پیراپزشک و خدمات و سایر کارکنان به عنوان حلقه های تاثیر گذار در خدمت رسانی به بیمارستان ارائه خدمت می شود.
ریاست شورای نظام پرستاری کشور خاطر نشان کرد : از آنجا که در سالهای اخیر با گسترش مراکز درمانی همچنان کمبود نیروی انسانی پرستار ، و کمبود دیگر نیرو های انسانی ، به عنوان یکی از مشکلات عمده بیمارستان محسوب می شود که فرآیند این سازماندهی و سازمان ایجاد کارگروه در بخش های درمانی با چالش عمده ای مواجه است.
وی در ادامه گفت : با توجه به اجرایی شدن طرح تحول سلامت از اردیبهشت سال گذشته ، موجبات افزایش پذیرش بیماران برای بستری در بیمارستانها شده است ولیکن در عین حال باعث شده که پرستاران خارج از وظایف تخصصی خود امور اداری و عمومی پرونده ها و دیگر امور بخش های بیمارستانی را عهده دار شوند.


خانم زاهد صفت با توجه به ریاست شورای نظام پرستاری کشور تصریح کرد : از آنجا که استان ما مسیرهای دشوار برای اجرایی شدن این طرح مبتنی بر عملکرد را طی می کند گزارشات حاکی از آن است که علی رغم اجرایی شدن آن به شکل مطلوب در برخی استانها متاسفانه کما فی السابق ، در این زمینه استان گیلان نتوانسته است پاسخگوی مناسبی برای کارکنان و پرسنل جامعه درمانی خود باشد.
وی با بیان اینکه برای همه ی شاغلین و کارکنان دانشگاه این سوال اساسی مطرح است که تا چه زمانی ، علی رغم تلاش های شبانه روزی در بیمارستانها و پویایی و فعالیت های مضاعف و حجم کاری بالای آنان در راستای براورده کردن نیاز بیماران و احترام به حقوق و باور و خواسته های آنان باید برای دریافت مطالبات خود اینچنین مضطرب و پریشان باشند؟ خانم زاهد صفت متذکر شد : عدم رضایت شغلی در شرایط کنونی بسیار نگران کننده است و مواجه شدن با بحران مالی و عدم دریافت به موقع حقوق و مواجب انگیزه ی کار را برای پرسنل بیمارستانی کم خواهد کرد و این در حالیست که چنین «خدمات حساسی» را به جامعه که یکی از نیاز های اساسی مردم است ارائه میدهند ولی متاسفانه با بی همتی و یک بحران جدی مواجه هستند.


وی در تصریح سخنان خود افزود : اگرچه ما شاهد واکنش های پیچیده کارکنان در چنین شرایط و مشکلات حاد امروز خود هستیم و بدیهی است که اخلاق مداری و حفظ آرامش و رعایت اصولی مقررات در حوزه سلامت همیشه شعار پرسنل این حرفه مقدس در این حوزه است.


خانم زاهد صفت در رابطه با راه حل این معضل بزرگ در علوم پزشکی گیلان بیان کرد : تیم درمانی اعم از پزشک ، پرستار ، پیراپزشک و خدمات و سایر کارکنان سخت ترین خدمات را به بیماران هدیه می دهند و این مسئله بار مسئولیت همه ی ما را دو چندان می کند که با حفظ اهم امنیت شغلی و مالی می باست پیگیر مشکلات آنان باشیم . هرچند طی نشست های متعددی که مسئولین داخل استان و وزارت بهداشت صورت گرفته است به شکل مکرر وعده های بسیاری در این زمینه داده شده است که تحقق آن برای کارکنان دور از انتظار است.


 

بازدید 4831 بار آخرین ویرایش در یکشنبه, 20 دی 1394 ساعت 13:30