بین الملل 16 فروردین 1392 - 11 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه
کپی شد!
0

مردم با وجود تهدید دشمنان در رأی‌گیری شرکت کنند

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم؛ سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و شوراهای ولایتی در میان تدابیر شدید امنیتی آغاز شد. در این دور از انتخابات هشت نامزد در انتخابات ریاست جمهوری و دو هزار و هفتصد نامزد در انتخابات شوراهای ولایتی با هم رقابت می کنند.

 

12:26 4 نفر درپی انفجار در صندوق اخذ رای لوگر زخمی شدند. انفجار در یکی از صندوق‌های اخذ رای در جنوب شرق افغانستان منجر به زخمی شدن دست‌کم 4 نفر شد. (لینک خبر)

11:52 چهل مرکز رای‌گیری ولایت کنر افغانستان هدف حمله قرار گرفته است. منابع رسانه ای گزارش دادند به چهل مرکز اخذ رای در ولایت کنر افغانستان حملاتی صورت گرفته است. (لینک خبر)

 

10:33 وزارت کشور افغانستان: دو مأمور امنیتی به اتهام تقلب در انتخابات بازداشت شدند. یک پلیس و یکی از کارمندان امنیت ملی که سعی داشتند صندوق یک حوزه را با آراء جعلی پر کنند توسط وزارت کشور افغانستان دستگیر شدند. (لینک خبر)

10:09 سلطان‌زوی رای خود را به صندوق انداخت. داوود سلطان‌زوی که یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان به شمار می‌رود در کنار همسرش رای خود را به صندوق انداخت. (لینک خبر)

09:10 عبدالله عبدالله رأی خود را به صندوق انداخت. یکی از شانس‌های برتر انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان ضمن شرکت در رأی‌گیری درباره احتمال تقلب اظهار نگرانی کرد. (لینک خبر)

08:31 کرزی: مردم با وجود تهدید دشمنان در رأی‌گیری شرکت کنند. رئیس‌جمهور افغانستان ضمن حضور در یک حوزه اخذ رأی از مردم این کشور خواست تا با وجود تهدیدات امنیتی در انتخابات شرکت کنند. (لینک خبر)

08:16 امروز و همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، تدابیر شدید امنیتی در سراسر این کشور وضع شده است. امروز بیشتر شهرهای افغانستان بارانی است و در سرتاسر افغانستان تدابیر سنگین امنیتی وضع شده است. حدود چهارصد هزار نیروی امنیتی افغان و خارجی برای تامین امنیت این انتخابات موظف شده‌اند. (لینک خبر)

07:48 سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان آغاز شد. یوسف نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات نخستین کسی بود که حدود ساعت 7:20 صبح به وقت کابل رای خود را به صندوق ریخت و به این ترتیب رای‌دهی در انتخابات سرنوشت ساز افغانستان به صورت رسمی آغاز شد. (لینک خبر)

 

                                                                                              آنچه باید درباره انتخابات افغانستان بدانید                                                                                

نمایی از افغانستان در آستانه آغاز رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری (لینک خبر)

* فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور افغانستان چگونه است (لینک خبر)

* پیش‌بینی‌ها درباره میزان مشارکت مردم و پیروز احتمالی انتخابات افغانستان (لینک خبر)

انتهای پیام/

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *