اجتماعی 25 اردیبهشت 1393 - 10 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رونوشت از پیش‌بینی افزایش ۵۰ درصدی کمک‌های مردمی در سال ۹۳

حسین بدخشان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اولویت‌های کاری این حوزه برای سال 93، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ما هدفگذاری برای جذب مشارکت‌های مردمی از طریق ادامه روش‌های قبلی و اتخاذ شیوه‌های جدید از جمله فضای مجازی برای دریافت کمک‌هاست.

وی ادامه داد: در این حوزه به دنبال اطمینان‌سازی برای خیرین هستیم و با تکریم و پاسداشت از آن‌ها، زمینه را برای حضور و مشارکت هر چه بیش‌تر مردم فراهم خواهیم کرد.

قائم‌مقام توانمندسازی سازمان بهزیستی همچنین گفت: موضوع دیگر که در دستور کار ما قرار دارد، واگذاری 30 هزار واحد مسکونی به معلولان است که در مرحله نازک‌کاری است و با توجه به مشکلات جسمی معلولان برای آن‌ها مناسب‌سازی شده است و بنا بر آن است تا در ماه‌های آتی به آن‌ها تحویل داده شود و منابع مالی آن از طریق منابع دولتی و کمک خیرین تأمین می‌شود.

وی افزود: طی 3 سال گذشته حدود 40 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور به معلولان تحویل داده شده و این واحدها از نوع مسکن مهر، خودمالکی و تعاونی‌ها هستند که قسمتی از هزینه آن از محل تسهیلات کم‌بهره است که از طریق منابع سازمان و بودجه دولتی و بخشی نیز از طریق خود مددجویان تأمین می‌شود.

بدخشان خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات رئیس‌جمهور و وزیر تعاون مبنی بر توانمندسازی معلولان و فراهم کردن امکان اشتغال برای آن‌ها، منتظر ابلاغ سهمیه از سوی وزارت کار هستیم تا هر چه بیش‌تر بتوانیم در این زمینه گام مثبت برداریم.

وی با اشاره به مبلغ 400 میلیارد تومانی کمک‌های مردمی در سال 92، گفت: با استفاده از پتانسیل‌های سازمان بهزیستی و قوت گرفتن فعالیت‌های جامعه خیرین حامی معلولان پیش‌بینی می‌شود میزان کمک‌ها برای سال جاری تا 50 درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *