فرهنگ و هنر 16 تیر 1393 - 10 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

خرید حق رایت فیلم های جدید و عرضه در شبکه خانگی

    به گزارش آفتاب خزر به نقل از واحد مرکزی خبر؛ حسین مسافر آستانه در نشست خبری تشریح مهمترین اقدامات این موسسه در شش ماه گذشته افزود: همچنین در این مدت مراحل آماده سازی فنی29 عنوان فیلم در این موسسه انجام شده است.

وی درباره تبلیغات گول‌زننده بعضی از فیلم‌ها که موجب اعتراض تهیه‌کنندگان و بازیگران شده است، گفت: آیین‌نامه انضباطی و تنبیهی در این زمینه نداریم و در موسسه رسانه‌های تصویری نیز با چنین مشکلی روبرو هستیم.

مدیر عامل موسسه رسانه‌های تصویری، به موضوع حمایت از تولید آثار اشاره و اضافه کرد: یکی از وظایف ما که سعی شده است در این دوره به شکل مطلوب‌تر انجام شود حمایت از تولید فیلم‌های سینمایی است.

مسافر آستانه افزود: شاید موسسات دیگر به دلایل مختلف کمتر به این بخش پرداخته باشند اما ما بعضی از ‌آثاری که از نظر فرهنگی مشکلاتی برای تولید پیش رو داشته باشد تا جایی که امکان دارد حمایت می‌کنیم.

وی به تولید چند مجموعه مستند اشاره کرد و افزود: اصراری برای ادامه فعالیت در بخش مستند نداریم اما گاهی به فراخور نیاز آثار مستندی برای شبکه نمایش خانگی تولید می‌شود و تاکنون دو مجموعه «هم‌آوایی عاشورایی» و همچنین «نقد بهترین‌های سینمای ایران» در این بخش کار شده است.

وی درباره عرضه فیلم‌ها در شبکه نمایش خانگی گفت: از مهر سال گذشته تاکنون22عنوان فیلم در دو میلیون و300نسخه تکثیر شده که بسیار کم است.

مسافر آستانه افزود: قرار است این موسسه به عنوان یک کار ویژه، مجموعه برترین قرائت‌های قاریان بزرگ دنیا را به عنوان یک تحفه نفیس تا نیمه ماه مبارک رمضان عرضه کند.

مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری درباره فعالیت‌های بخش بین‌الملل موسسه اضافه کرد: در سه سال گذشته، بخش بین‌الملل موسسه با حضور در جشنواره‌ها، نمایش فیلم‌های ایرانی در خارج از کشور و همچنین برگزاری هفته‌های فیلم حضور موفقی داشته و به خوبی معرف سینمای ایران بوده است.

وی گفت: در این مدت با فروش فیلم‌های ایرانی در خارج از کشور حدود300هزار دلار ارز‌آوری شده است.

مسافر آستانه به برگزاری هفته‌های فیلم به همت این موسسه اشاره کرد و گفت: شاید برگزاری هفته‌های فیلم وظیفه موسسه تلقی نشود اما عملا این کار در موسسه رسانه‌های تصویری انجام می‌شود.

وی افزود: ما در تأمین محتوا برای هفته‌های فیلمی که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی یا وزارت خارجه برگزار می‌کنند نقش جدی ایفا می‌کنیم.

مدیر عامل موسسه رسانه‌های تصویری افزود: برگزاری22هفته فیلم به همت موسسه رسانه‌های تصویری در سه سال گذشته می‌تواند موفقیت فرهنگی و اقتصادی در حوزه سینما و فرهنگ ایران محسوب شود.

مسافرآستانه با اشاره به گسترش قاچاق محصولات فرهنگی در شبکه نمایش خانگی گفت: این موسسه وظیفه خود می‌داند که به دلیل رکود اقتصادی شبکه نمایش خانگی با بحث قاچاق مقابله جدی انجام دهد.

مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری افزود: این موسسه در دوره‌های گذشته برخوردهای فرهنگی و انتظامی جدی و موفقی در این حوزه داشت.

ارزیابی نشدن، علت بی‌کیفیتی برخی فیلمهای شبکه نمایش خانگی

مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری درباره عرضه سریال در شبکه نمایش خانگی گفت: منکر نیاز شبکه نمایش خانگی به سریال نیستیم اما موسسه رسانه‌های تصویری نمی‌خواهد وارد بخش تولید سریال شود.

حسین مسافر آستانه در نشست خبری تشریح مهمترین اقدامات این موسسه در شش ماه گذشته افزود: سریال‌های تلویزیون اثرگذاری خود را دارد اما عرضه برخی سریال‌ها نیاز شبکه نمایش خانگی نیز هست.

وی اضافه کرد: موسسه در برنامه کنونی یا آینده خود تولید سریال را در نظر ندارد اما فیلم ویدیویی تولید خواهیم کرد.

مدیر عامل موسسه رسانه‌های تصویری درباره تولید فیلم «ایرباس» به کارگردانی نادر طالب‌زاده و یک کارگردان آمریکایی که در زمان مدیریت قبلی این موسسه خبرهایی از آن منتشر شده بود، گفت: هیچ اقدام اداری و قانونی در این زمینه صورت نگرفته است و صرفا برای تولید این فیلم مذاکراتی انجام شده بود.

مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری ادامه داد: برای تولید این فیلم هیچ قراردادی بسته نشده است و موسسه وظیفه‌ای در قبال تولید این فیلم نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در هر صورت شاید در دوره قبل به ضرورت به سمت تولید فیلم سینمایی رفته شد اما در دوره جدید تولید فیلم سینمایی در تکالیف موسسه رسانه‌های تصویری دیده نشده است.

مسافر آستانه در پاسخ به سئوالی درباره برگزاری جشنواره فجر در موسسه رسانه‌های تصویری گفت: جشنواره فجر ساز و کار مستقلی ندارد؛ در سال‌های گذشته و به دلیل وجود زیرساخت‌های لازم در بنیاد فارابی، جشنواره فجر در آن بنیاد برگزار می‌شد اما در ادوار گذشته بنا به همدلی یا نبود همدلی مدیران وقت قرار شد این جشنواره از فارابی خارج شود.

وی افزود: در دوره سی‌وسوم، فعالیت جشنواره فجر کما فی‌سابق در موسسه رسانه‌های تصویری انجام می‌شود اما سیاست‌ها را دبیرجشنواره رأسا انجام خواهد داد و ما هیچ نقشی در تصمیم‌گیری‌های کارشناسی نداریم.

دبیر جشنواره فیلم یاس در پاسخ به پرسشی درباره ضرورت برگزاری این جشنواره گفت: با بودجه حداقلی که برای جشنواره یاس در نظر گرفته شده است، نقش و اثرگذاری آن حداکثری است؛ ضمن آنکه نقطه نظرات هنرمندان در این زمینه، نشانگر اثرگذاری این جشنواره است.

وی گفت: معتقدم علت بی‌کیفیتی بسیاری از فیلم‌های شبکه نمایش خانگی نبود فرصتی برای ارزیابی آثار است و این روند باعث ایجاد سراشیبی سقوط در شبکه نمایش خانگی می‌شود.

مدیر عامل موسسه رسانه های تصویری افزود: برگزاری دوره اول جشنواره یاس نشان داد که این جشنواره می‌تواند جلوی تولید یکسری آثار بی‌کیفیت را بگیرد و برگزار نشدنش در سال گذشته باز هم راه را برای فیلم‌های شانه تخم‌مرغی باز کرد، بنابراین برگزاری این جشنواره بسیار مهم است.

مسافر آستانه در پاسخ به پرسشی درباره ادامه عرضه محصولات نمایش خانگی در سوپرمارکت‌ها بیان کرد: یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های ما احیا کردن فروشگاه‌های عرضه محصولات نمایش خانگی است. البته ما در این زمینه به بسترسازی نیاز داریم که یکی از این بسترها، قانع کردن سازمان‌های مختلف به خصوص شهرداری است.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *