اجتماعی 18 تیر 1393 - 10 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

جمعیت دانش‌آموزان معتاد کشور دو برابر شده است

به گزارش آفتاب ايران به نقل از تنسيم، علیرضا جزینی روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین، مبارزه با مواد مخدر را از خواسته های اصلی مردم از مسوولان خواند و افزود: در یک نظرسنجی انجام شده، مواد مخدر 92 درصد نگرانی مردم را به خود اختصاص داده است و مسوولان عالی رتبه نظام این موضوع را یک آسیب و تهدید جدی برای کشور می‌دانند.

جزینی با تاکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر در مدارس و دانشگاه ها را باید جدی گرفت، گفت: جمعیت معتاد دانش آموزی از 0.5 درصد به یک درصد افزایش یافته است و این در حالی است که تنها 8 درصد از مدارس کشور در حوزه پیشگیری تحت پوشش قرار دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حرفه آموزی، توانمندسازی و اشتغالزایی را حلقه مفقوده در فرایند بازگشت معتادان به جامعه یاد کرد و گفت: فرد معتاد پس از طی کردن فرایند درمانی در مراکز نگهداری دوباره به جامعه بازمی گردد در حالی که با توانمندسازی و ایجاد شغل برای این افراد می توان از دوباره آلوده شدن آنها جلوگیری کرد. اگر برای حرفه اموزی و توانمندسازی معتادان اقدامی نشود، حدود 80 درصد آنها به چرخه اعتیاد بازمی گردند.

قائم مقام دبیرکل ستاد تصریح کرد: در همین رابطه دولت تصویب کرده که 5 درصد از اعتبارات حوزه اشتغال برای ایجاد فرصت‌های شغلی در اختیار معتادان قرار بگیرد و همچنین برای بیمه این افراد اقدام شود که امیدواریم اعتبارات مربوط به این موضوع تامین و اختصاص داده شود.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *