استان 10 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تصويب احداث رينگ60 متري در امتداد ميدان گيل به احمد گوراب رشت

وي گفت: عمده منطقه قرار گيري رينگ 136 متري واقع در اراضي شرکت سپيد رود است که در صدد هستيم تا مذاکرات سه جانبه­اي بين شهرداري، مديريت شرکت سپيدرود و اداره راه و شهر سازي ترتيب دهيم.

رئيس کميسيون حمل و نقل و ترافيک شورا گفت: در اين طرح جذابيتهايي براي اراضي شرکت سپيد رود متصور است که مي­توان با تغيير کاربري علاوه بر بهره برداري از اين دو معبر زمينهاي اطراف را نيز به توجيه اقتصادي و کاربري بسيار بالايي رساند.

وي در اين رابطه عنوان کرد: در حال حاضر توان مالي شهرداري به تنهايي براي احداث اين دو رينگ کافي نيست و عملاً بازگشايي اين دو رينگ بدون بسته سرمايه­گذاري و اوراق مشارکت قابل انجام نيست. فعلاً فرآيند قابل انجام در اين راستا خريد زمينهاي مورد نظر از شرکت سپيدرود با قيمت مناسب و واگذاري آن به صورت طرح و بسته سرمايه­گذاري با توجيه اقتصادي براي شهرداري و سرمايه­گذار است.

 صابر گفت: در اجراي طرح که شامل دو محور هم راستا 60 و136 متري در اراضي شرکت سيمکو و سپيد رود مي­باشد، اراضي اين منطقه توسعه شهرداري تغيير کاربري داده شده و صرفه اقتصادي  اين دو شرکت منظور شده است مضافاً اينکه عبور خطوط ريلي در اين منطقه نيز بر اهميت اراضي افزوده است.

واگذاري چهل هکتار زمين در مسکن مهر به شهرداري

در ادامه جلسه پورشعبان، مدير حقوقي شهرداري،  در خصوص اراضي قابل استرداد مسکن مهر به شهرداري توضيح داد: قبل از شروع پروژه مسکن مهر قراردادي ما بين شهردار وقت و مدير کل راه و شهرسازي استان مبني بر واگذاري 40 هکتار زمين در اين محل به شهرداري بر اساس تبصره 6 قانون مندرج بسته شد و مقرر گرديد 10 درصد تحويل شهرداري شده و ما بقي را شهرداري به قيمت تمام شده پرداخت نمايد.

پورشعبان ادامه داد. سال گذشته از سوي اداره مسکن و شهرسازي اين مبلغ 3 ميليارد تومان برآورد شد که با اعتراض شهرداري به يک ميليارد و 800 ميليون توما تقليل يافت.

وي افزود : در سال جاري مقرر گرديد شهرداري اين مبلغ را به تقسيط پرداخت کند که اين امر نيز مستلزم احراز سند مالکيت است و هفته گذشته نيز از سوي اداره شهرسازي اعلام گرديد نقشه 17 هزار متر از اين اراضي آماده تحويل است.

صابر در اين رابطه توضيح داد : ر چهارچوب ماده 101 قانون اشاره شده است که شهرداري در تملک اراضي مالک 25 درصد براي معابر و25 درصد از ملکبراي ارائه سرانه خدمات شهري ذيحق است.

زيرا شهرداري موظف به ساحت يک سري شارع براي ساخت و يک سري شارع براي دسترسي به هر منطقه مسکوني مي­باشد.

صابر تاکيد کرد: صفر تا صد پروژه مربوط به مسکن مهر توسط دايره حقوقي شهرداري مشخص گردد.

ارائه دادخواست شهرداري براي اراضي جاده فومن

در ادامه جلسه پورشعبان به پرونده­اي مربوط به سال75 در اداره مسکن و شهرسازي استان اشاره و توضيح داد: زميني 11 هکتاري واقع در فومن قاب تفويض به شهرداري بوده است که در آن زمان در تصرف اشخاص بوده است. وي گفت: طبق توافق 5 هکتار از اين زمين بابت طلب شهرداري، بايد به شهرداري مسترد شود که با پيگيريها انجام شده مشخص گرديد که اين ملک هنوز به نام مسکن و شهرسازي سند نخورده است و شهرداري بايد در اين خصوص دادخواست تنظيم کند.

در پايان جلسه کميسيون عمران شورا، رسيدگي به چند پرونده تملک در دستور کار قرار گرفت.

– لايحه شهرداري مبني بر تملک زمين 61 متري در منطقه خميران زاهدان که ارزش مجموع آن 60 ميليون و 845هزار تومان برآورد گرديده است.

قابل فروش به 3 پلاک مجاور از قرار متري 500 هزار تومان مورد موافقت  شورا قرار گرفت. (کارشناسي شده در 22 مرداد 93 )

– در خواست واگذاري قطعه زمين 5/74 متري در خيابان 163 گلسار به منظور تامي نبرق مجموع، ابلاغيه 13 بهم 92 که در 24ارديبهشت 93 در دفتر حقوقي شهرداري ثبت گرديده است. از قرار متر مربع35 ميليون ريال. مجموع مبلغ قابل پرداخت به شهرداري 260 ميليون و 750 هزار تومان اعلام گرديده است. اين پرونده مورد موافقت شورا قرار گرفت.

– قسمتي از پلاک ثبتي ملکي واقع در عينک در مسير خيابان تحت تملک مالک  حقيقي وداراي سند مالکيت به تعريف شهرداري درآمده آسفالت شده است. مقرر گرديد اين ملک از قرار متري 600 هزار تومان توسط شهرداري خريداري شود.  

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *