ورزشی 15 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

باخت پرسپوليس به مدافع برزيلي پرسپوليس1-ذوب آهن2؛ بهت و اندوه در آزادي


به گزارش “آفتاب ايران ” پرسپولیس و ذوب‌آهن که راهی نه چندان دشوار را تا نیمه نهایی طی کرده اند، در حالی به مصاف هم می‌ روند که قبلا حرف از بی تماشاگر بودن این بازی به میدان بود.

ورزشگاه آزادی، تماشاگر: 40 هزار نفر
داور: حسین زرگر، کمک ها: محمدرضا منصوری، علی میرزابیگی
اخطار: دهنوی 31 از ذوب آهن، اومانا 63 از پرسپولیس
اخراج: اومانا 72 از پرسپولیس
گل: محمد نوری 61 برای پرسپولیس؛ مرتضی تبریزی 69، سانتوس 91 برای ذوب آهن

پرسپولیس: سوشا مکانی، علیرضا نورمحمدی، مایکل اومانا، حمید علی عسگر، محمدرضا خانزاده، احمد نوراللهی، مهرداد کفشگری، محمد نوری، هادی نوروزی (73 جعفرپور)، رضا خالقی فر، مهدی طارمی(89 دغاغله)
سرمربی: حمید درخشان

ذوب‌آهن: رشید مظاهری، هادی محمدی، کارلوس سانتوس، علی حمام، مهرداد قنبری، قاسم دهنوی، قاسم حدادی فر، اکبر ایمانی (63 پهلوان)، مهدی رجب‌زاده، مرتضی تبریزی، اسماعیل فرهادی
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

شرح بازی در نیمه اول:
در حالی که انتظار می رفت حضور یحیی گل محمدی و حمید درخشان روی نیمکت دو تیم باعث شود دیدار نیمه نهایی جام حذفی زیباتر از این شود اما تفکرات دفاعی هر دو تیم باعث شد موقعیت های زیادی در نیمه اول شاهد نباشیم و هر دو تیم با تجمع در میانه میدان بازی احتیاط آمیزی را از خود به نمایش بگذارند.
محمد نوری که در بازی های اخیر راهگشای تیمش برای رسیدن به گل شده بود در این بازی با توجه به عدم نفوذ بازیکنان کناری اش، کار سختی برای فرصت سازی برای هم تیمی هایش داشت.
در سمت مقابل هم حدادیفر و ایمانی و رجب زاده بیشتر از اینکه فرصت بازیسازی و هجوم به دروازه سوشا مکانی را داشته باشند درگیر میانه میدان بودند و به دنبال خراب کردن بازیکنان خط میانی پرسپولیس بودند که امروز با غیبت عالیشاه خلاقیتی در آن دیده نمی شد.

شرح بازی در نیمه دوم:
در حالی که به نظر می‌ رسید پرسپولیس با گل محمد نوری و با توجه به حضور هوادارانش به فینال جام‌حذفی برسد، اما یک اخراج نابهنگام شرایط را به سود ذوب‌آهن تغییر داد. البته ذوب‌آهن که برای نیم ساعت آخر بازی برنامه داشت، در زمان حضور اومانا به گل اول رسید اما با خروج او، پرسپولیس مجبور شد عقب بازی کند و بی تجربگی نوراللهی هافبک دفاعی جوان این تیم در لحظات پایانی یک ضربه کاشته را به ذوب‌آهن داد که پاس رجب‌زاده و ضربه سانتوس کار را تمام کرد. یحیی گل‌محمدی با این برد انتقام انتقادهای درخشان در زمان مربیگری او در پرسپولیس را گرفت. یحیی البته به هیچ وجه بعد از گل شادی نکرد. این شکست در حضور بیش از 40هزار تماشاگر پرسپولیس غم انگیز و بهت آور بود.

اتفاق ویژه:
 پرسپولیس بعد از 6 سال برابر ذوب‌آهن اصفهان شکست خورد. در بازی روز 14 دی 1387 تیم ذوب‌آهن با نتیجه 3 ـ یک پرسپولیس را شکست داده بود.

بهترین بازیکن:
 کارلوس سانتوس مدافع برزیلی ذوب‌آهن با نمایش عالی در قلب خط دفاعی این تیم، گل برتری تیمش در دقیقه 1+90 را به ثمر رساند تا بهترین بازیکن میدان باشد.

شرح گل:
پرسپولیس یک ذوب آهن صفر (محمد نوری 61): مهدی طارمی با فرار و سماجت خود روی توپ گیری، محمد نوری را درون محوطه جریمه صاحب فرصت کرد تا کاپیتان که راه گلزنی به ذوب را به خوبی بلد است گل برتری تیمش را تا این لحظه به ثمر برساند.
پرسپولیس یک ذوب آهن یک (مرتضی تبریزی دقیقه 70): در تجمع مدافعان پرسپولیس، مهدی رجب زاده پاس عمقی خود را به تبریزی داد و مهاجم ذوبی ها هم به راحتی دروازه سوشا را باز کرد و بازی را به تساوی کشاند.
پرسپولیس یک ذوب آهن دو (سانتوس 91): فشار حملات به پرسپولیس ده نفره بالاخره نتیجه داد و رجب زاده روی یک ضربه ایستگاهی توپ را به کارلوس سانتوز فرستاد تا این بازیکن گل برتری را برای شاگردان یحیی به ثمر برساند.

دقایق حساس:
دقیقه شانزده: مهدی طارمی با پاس زیبای خود، رضا خالقی فر را صاحب فرصت کرد که مهاجم جدید پرسپولیس ضربه بی دقت و آرامش را در اختیار مظاهری، گلر ذوب قرار داد.
دقیقه بیست و پنج: روی پرتاب اوت خانزاده، مهدی طارمی ضربه سرش را به سمت دروازه ذوب روانه کرد که توپش با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه سی و یک: تعلل مدافعان پرسپولیس می توانست کار را برای این تیم سخت کند اما ناهماهنگی تبریزی و فرهادی موقعیت را از ذوب گرفت و در نهایت با خطای ذوبی ها روی اومانا خطر از دروازه پرسپولیس دور شد.
دقیقه سی وشش: شوت اکبر ایمانی از فاصله زیاد که در این فصل بارها راهگشای تیمش بوده با اختلاف کمی از دروازه سوشا مکانی به بیرون رفت.
دقیقه سی و نه: جدی ترین حمله سرخ پوشان روی دروازه ذوب اتفاق افتاد؛ جایی که حرکت ترکیبی خالقی فر و نوری، فرصت خوبی در شش قدم برای طارمی ایجاد کرد و شوت کم قدرت این بازیکن به راحتی در اختیار رشید مظاهری قرار گرفت.
دقیقه چهل و دو: روی ارسال ضربه ایستگاهی مهدی رجب زاده، کاپیتان سرخپوشان توپ را زودتر از مهاجمان ذوب به کرنر فرستاد که در ادامه ضربه کرنر را سوشا مهار کرد.
دقیقه چهل و پنج: قاسم دهنوی بعد از مکث زیاد که اعتراض هواداران پرسپولیس و کاپیتان این تیم را در پی داشت توپ خوبی روی دروازه این تیم فرستاد که سوشا به خوبی توپ را دفع کرد و اجازه استفاده از آن را به مهاجمان ذوب نداد.
دقیقه پنجاه و پنج: ده دقیقه طول کشید تا یخ نیمه دوم روی حرکت خالقی فر و فرصتی که برای کفشگری ایجاد کرد بشکند. حرکت خالقی و جا گذاشتن دو بازیکن و در نهایت پاس زیبای او پشت محوطه جریمه، فرصت شوت زنی را به کفشگری داد که ضربه این بازیکن با اختلاف کم به بیرون رفت.
دقیقه پنجاه و شش: پاس طارمی به هادی نوروزی درون محوطه با شوت مهاجم شمالی این تیم و برخورد با مدافعان ذوب یک کرنر را نصیب پرسپولیسی ها کرد.
دقیقه پنجاه و هشت: دفع اشتباه توپ ارسالی از کناره زمین توسط مدافعان ذوب، در پشت محوطه جریمه به کفشگری رسید که شوت سنگین این بازیکن با اختلاف کم از بالای دروازه مظاهری به بیرون رفت.
دقیقه شصت: ذوبی ها در اولین فرصت خود روی ضربه برگشت کرنر موقعیت شوتزنی خوبی به دست آوردند که این ضربه را رجب زاده با اختلاف به بالای دروازه پرسپولیس فرستاد.
دقیقه هشتاد و سه: روی ارسال اکبر ایمانی روی محوطه شش قدم پرسپولیس و ضربه سر مشکوک به آفساید مرتضی تبریزی خطر از بیخ گوش سوشا مکانی و هم تیمی هایش گذشت.
دقیقه هشتاد و نه: حرکت بازیکنان ذوب درون محوطه جریمه پرسپولیس و در حالی که سوشا برای تصاحب توپ بیرون آمده بود با ضربه آرام تبریزی به دروازه بدون دروازه بان پرسپولیس همراه بود که مدافعان آن را دفع کردند.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *