استان 17 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

امضاي تفاهم نامه بين استانداري گيلان و سازمان آموزش فني و حرفه‌اي

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري گيلان در اين تفاهم نامه كه دكتر نجفي استاندار گيلان و دكتر پرند رئيس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور در پايان كارگروه توسعه سرمایه گذاری و اشتغال استان امضاء كردند دو طرف در زمينه‌ي توانمندسازي توسعه اشتغال بويژه در بخش مشاغل خانگي و مناطق روستايي با استفاده از ظرفيت‌هاي بخش غيردولتي و حمايت دستگاه‌هاي اجرايي به توافق رسيدند.
 
دکتر محمدعلی نجفی با بيان اينكه باید تحول جدیدی برای کار افرینی ایجاد کنیم گفت :گیلان با توجه به ظرفیت های بالایی که دارد می تواند در کسب و کار های کوچک و متوسط گامهای اساسی بردارداما به دلیل بالفعل نشدن ظرفیت های بالقوه استان این گامها هنوز برداشته نشده است.

وی با بيان اينكه آموزش مهارتهاي متناسب با بخش كشاورزي در روستاها ضرورت اساسي دارد  گفت:بی مهارتی موجب شده که روستاییان گیلان به سمت شهرها بیایند و در سال85تا90 پنج درصد از جمعیت روستایی گیلان کاسته شده است و اگر اشتغال و درآمد در روستاها خوب بود این کاهش جمعیت را در روستاها شاهد نبودیم.

وی با اشاره به اینکه اندیشمندان دنیا توجه خاصی به روستاها برای توسعه کشورهایشان دارند، گفت: توسعه مهارت صنعت گردشگری و مشاغل خانگی در روستاهای گیلان می تواند زمینه مهاجرت معکوس یعنی مهاجرت شهر نشینان به روستاها را فراهم کند.

  
استاندار گيلان خاطرنشان كرد :اگر آموزشهاي مهارت آموزي در روستاها جدي گرفته نشود روستاها از نيروي كار خالي وكشاورزي استان با مشكلات بيشتري روبرو ميشود.

دکتر نجفی همچنين با اشاره به جمعیت بالای دانشجویانی که در آستانه فارغ التحصیلی هستند، گفت: اگر برنامه ريزي ها درست صورت نگيرد آهنگ خطر افزايش بیکاری را در پیش داریم و باید از توان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای توانمند سازی جوانان برای ورود به بازار کار بهره برد.

وی تصریح کرد: تغییر وضعیت کار در گیلان نیاز به تلاش و نیروهای جدید دارد و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این خصوص می تواند بسیار موثر عمل کند.

استاندار گیلان گفت:صرفا تحصیلات دانشگاهی نمی تواند افراد را برای ورود به بازار کار آماده کند و آموزش مهارت آموزی باید به جوانان استان جدی پیگیری شود.
   
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گیلان نيز در اين نشست با  بیان اینکه آموزش بازار محور یا آموزش محصول محور از اهداف مدل جدید اشتغال در گیلان است، ادامه داد: کارهای پژوهشی و آسیب شناسی لازم در این خصوص انجام شده است.

دکتر پرند اضافه کرد: حضور موثر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در عرصه های بین المللی از دیگر برنامه های مهم سازمان است و این سازمان برای سالهای 2015و 2016 برنامه ریزی خاص دارد.

وی در ادامه با اشاره به تحقق شعارهای دیپلماسی مهارت تصریح کرد: دیپلماسی مهارت عبارت است از ارائه آموزش های فنی و حرفه ای برای بسترهای سیاسی در دیپلماسی های مختلف مهارتی، فرهنگی که اجرای آن برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مفید است.

وی خاطرنشان کرد: اولین اقدام ما برای اجرای دیپلماسی مهارت، برگزاری آزمون های بین المللی در کشور ایران است.

وی گفت: به منظور تحقق برگزاری آزمون های بین المللی در ایران سه مرکز آزمون الکترونیکی در سه استان کشور تهران، قم و البرز ایجاد شده است و پیشنهاد می کنیم که گیلان نیز در این عرصه ورود کند زیرا با توجه به نزدیکی گیلان با کشورهایی مانند روسیه می توان فرصت های استثنایی در کشور ایجاد کرد و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده شود.

 

 

 

 

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *