فرهنگ و هنر 11 بهمن 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

12 بهمن برگزار می شود بزرگداشت 4 هنرمند در جشنواره تئاتر فجر

 به گزارش آفتاب ايران  ، در مراسم پایانی این جشنواره، از جعفر والی، بدرالسادات برنجانی، احمد سپاسدار و حسینعلی طباطبایی، پیشکسوتان عرصه تئاتر به پاس یک عمر تلاش صادقانه تقدیر می شود.

جعفر والی متولد 1312 تهران، کارگردان تئاتر، بازیگر و فیلمنامه نویس سرشناس است. او فارغ التحصیل بازیگری از دانشکده هنرهای دراماتیک است.

بدرالسادات برنجانی متولد 1331 آبادان و فوق دیپلم ادبیات است. این بانوی هنرمند از سن شش سالگی با تشویق و پیگیری پدرش در رادیو نفت آبادان به عنوان گوینده و بازیگر نمایشنامه های رادیویی، زندگی هنری خود را آغاز کرد. در هشت سالگی زیر نظر یک مربی آلمانی فارغ التحصیل رشته هنرهای نمایشی و مقیم ایران در نمایش «گل گندم» به عنوان بازیگر انتخاب شد که اولین حضورش روی صحنه تئاتر بود.

احمد سپاسدار، متولد 1327 شیراز، کارگردان، نویسنده و مدرس تئاتر است. او فعالیت هنری خود را از سال 1343 در دبیرستان حیات که کانون تئاتر فارس بود، شروع کرد،

حسینعلی طباطبایی، متولد 1311 شمیران، دندانپزشک و مدرس تئاتر است. دکتر طباطبایی در خانواده ای فرهنگ دوست و تحصیل کرده به دنیا آمد. در سال 1320 به دانشگاه تهران رفت تا در رشته زبان و ادبیات فرانسه آموزش ببیند، یک سال بعد او در کنکور دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران نیز پذیرفته شد و همزمان به تحصیل در دو رشته و نیز کار در اداره هنرهای دراماتیک پرداخت. در این اداره بود که حدود 40 نمایشنامه تک پرده ای را از فرانسه به فارسی ترجمه کرد. این نمایشنامه ها در تلویزیون، به صورت زنده و به کارگردانی و بازیگری افرادی چون عباس جوانمرد، عزت الله انتظامی، علی نصیریان، جمشید مشایخی، فخری خوروش و … اجرا شدند.

مراسم پایانی سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، دوازدهم بهمن ماه در تالار وحدت برگزار می شود.
 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *