اقتصادی 12 بهمن 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

90 درصد قاچاق پوشاک از چین وامارات انجام می‌شود

 به گزارش واحد مرکزی خبر، گلنار نصراللهی در نشست خبری مشترک با تشکل های صنایع نساجی با تاکید بر این که دیوار بلند تعرفه باعث ترغیب قاچاق می شود، افزود: صنعت نساجی کشور مشکلی با واردات پوشاک و محصولات نساجی با کیفیت خارجی که حقوق گمرکی می پردازد، ندارد بلکه مشکل این صنعت محصولاتی است که بدون پرداخت حقوق گمرکی به کشور قاچاق می شود و توان رقابت را از تولیدکننده داخلی می گیرد.

وی با بیان این که سهم پوشاک داخلی از بازار کشور 50 تا 60 درصد است، اظهارکرد: در جلسات سه گانه ای که با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشتیم، قرار شد کمیته راهبردی حمایت از تولیدات صنایع نساجی با هدف مبارزه با کالای قاچاق تشکیل و فعال شود.

نصراللهی همچنین به موضوع تعرفه ترجیحی با ترکیه و تصریح اشاره کرد: انعقاد این توافق نامه به این معنی نیست که درهای کشور روی محصولات نساجی و پوشاک ترکیه باز شده، بلکه حقوق ورودی پوشاک ترکیه مشمول پرداخت 120 درصد تعرفه است.

وی به برگزاری نمایشگاه صنعت نساجی و پوشاک ترکیه در تهران اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه که همزمان با نمایشگاه صنعت نساجی و پوشاک کشور برگزار می شود، بدون حق فروش است و تنها به ارائه توانمندی های دو کشور در این عرصه می پردازد.

نصراللهی یادآور شد: ارزش تجارت جهانی صنعت نساجی و پوشاک در دنیا 709 میلیارد دلار است و با توجه به ارزش افزوده بالای صنعت نساجی و پوشاک در دنیا و ایران و همچنین اشتغالی که ایجاد می کند، لازم است به این صنعت دیرپا در کشور توجه پیشتری شود.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *