استان 09 اردیبهشت 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مهدوي: در زماني که جوانان تحت هجمه ايده ائولوژي ها و افکار جريانهاي انحرافي داخل و خارج از کشور بودند، شهيد مطهري در شناسايي دين مبين اسلام به آنان بسيار تلاش کرد

در اين مراسم ، سيد عيسي مهدوي ، فرماندار شهرستان رشت ضمن تبريک فرارسيدن ماه رجب و روز معلم گفت: اين ايام ، ايام شهادت استاد بزرگوار ، شهيد مرتضي مطهري است و وي قبل از انتصاب به القابي چون استادي، عالم بودن و فرهيختگي، در وهله اول يک شخصيت والاي فرهنگي بود.

مهدوي افزود: استاد مطهري پيش از انقلاب ، مدرس دانشگاه بود و بعد از انقلاب نيز يکي از کساني بود که اسلام واقعي را به خيل جوانان شناساند و شور وميل حضور در جبهه هاي جنگ در بين جوانان آن زمان ، حاصل اهتمام آن بزرگوار بود.

وي با اشاره به طيف وسيع ايدئولوژي ها در زمان انقلاب گفت: در زماني که جوانان تحت هجمه ايده ائولوژي ها و افکار جريانهاي انحرافي داخل و خارج از کشور بودند، شهيد مطهري در شناسايي دين مبين اسلام به آنان بسيار تلاش کرد و شايسته است که بگوييم پابرجايي و استمرار انقلاب ، بعد از امام راحل ، مرهون اهتمام آحاد ملت علي الخصوص بزرگواراني چون استاد مطهري است.

مهدوي با خطاب قرار دادن دانش آموزان،  ادامه داد: اکنون اين انقلاب که حاصل خون شهيدان است به دستهاي کوچک اما پرتوان شما سپرده خواهد شد تا انشاء… با کوشش خود به مرتبه هاي والاي علمي در کل دنيا دست پيدا کرده و ياد ونام دانشمندان مسلماني چون ابن سينا و ذکريا رازي را همواره در خاطره ها تداعي کنيد.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به بزرگواراني چون دکتر سميعي و دکتر حسابي به عنوان اسطوره  هاي علمي از خطه گيلان افزود: خيلي از بزگواراني که هم اکنون جزو وزرا و مسئولين بلند پايه همين کشورند از مدرسه هاي اين خطه و زير سايه تعليم وتربيت معلمين گرانقدر آن ، پرورش يافته و اکنون توفيق خدمتگزاري به شما را دارند.

مهدوي همچنين با تاکيد به زاد روز شير مردان، مولي الموحدين ، گفت: اين روزها همچنين مصادف است با ولادت انساني کامل و بزرگوار  ، با ماهيت الهي و خدايي که در واقع بنيانگذار ولايت است .

وي با اشاره به ماجراي جهاد اميرالمومنان(ع)  با عمربن عبدود و خدو انداختن او برچهره آن بزرگوار ، افزود:  علي (ع) کسي است که در اوج جهاد بنده خشم خود نشد و فقط در راه خدا مبارزه کرد و اي کاش ما نيز در اوج خشم مي توانستيم کظم غيظ کرده و بر خود مسلط باشيم.

در پايان فرماندار شهرستان رشت در نشستي که معلمان و مسئولين دبيرستان شهيد مطهري داشت ، جوياي مشکلات آنان شد و هدايايي نيز به رسم يادبود به آنها اهدا نمود.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *