استان 04 خرداد 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

فاز اول نخستين خط تندروي اتوبوس BRT سه ماه ديگر به بهره برداري مي رسد

 

به گزارش آفتاب شمال ،   سوم خرداد ماه سال جاري، با حضور رئيس و تعدادي از اعضاي شوراي شهر و شهردار رشت، اجراي اولين خط تندروي  اتوبوس BRT  آغاز شد. احداث اين خط تندرو از ابتداي ميدان حشمت تا ميدان مصلي (توشيبا) امتداد دارد.

مهندس صابر، رييس شوراي اسلامي رشت ، در آغاز اجراي طرح خط ويژه اتوبوسراني تندرو با اشاره به معضلات زندگي شهرنشيني گفت: ترافيک از معضلات زندگي شهرنشيني امروز است و  مديران شهري همواره تلاش دارند با اجراي برنامه هايي هدفمند، ميزان ترافيک شهرها را کاهش دهند. وي تاکيد کرد: ترافيک در شهرهاب بزرگ بخصوص  يک معضل جهاني است  و مديران شهري چاره اي ندارند تا تلاش نموده و موجب کاهش ترافيک شوند.

عباس صابر با بيان اينکه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي در شهر متراکمي چون رشت از سال گذشته در شوراي اسلامي شهر مصوب شده بود،  گفت: مطالعات طرح فوق در سال 93 به نتيجه رسيد و با بودجه اي که براي اجراي آن در بودجه سال جاري شهرداري پيش بيني شده است،  شاهد افتتاح آن تا سه ماه آينده خواهيم بود.

وي به اهميت فرهنگ ترافيک اشاره کرد و گفت: هرچند توسعه امکانات و ناوگان حمل و نقل عمومي سبب تسهيل در جابجايي شهروندان مي شود اما رعايت فرهنگ ترافيک، مهمترين ويژگي است که مي تواند در مديريت ترافيک شهر نقش آفرين باشد.

رئيس شورا از شهروندان خواست؛ در زمان اجراي اين پروژه صبوري نموده و با مجريان اين طرح همکاري نمايند. وي ابراز اميدواري کرد؛ اجراي اين پروژه در زمان موعد مقرر و در سه ماه آتي به پيان برسد.

دکتر ثابت قدم، شهردار رشت نيز در آغاز اجراي طرح اتوبوسراني تندرو ، از اجراي  فازهاي بعدي اين طرح  خبر داد و گفت:  تلاش داريم با تمرکززدايي بهترين خدمات را به شهروندان ساکن در مناطق مختلف شهر ارائه دهيم.

ثابت قدم  رشت را از متراکمترين شهرهاي کشور توصيف کرد و افزود: راه اندازي ناوگان اتوبوسراني تندرو در رشت باعث مي شود که شهروندان مسافت 2 کيلومتري ميدان دکتر حشمت تا ميدان مصلي را سريعتر و آسانتر طي کنند.

وي با اشاره به مشکلات ترافيکي مرکز شهر، بر توسعه ي حمل و نقل عمومي در بافت مرکزي شهر تاکيد کرد و خاطر نشان ساخت: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي، علاوه بر کاهش ترافيک،  هزينه سفرهاي درون شهري را کاهش مي دهد.

شهردار رشت بر راه اندازي فازهاي بعدي اتوبوسراني تندرو در رشت  تاکيد کرد و اذعان داشت: با اجراي چنين پروژه هايي شهروندان شاهد ارائه خدمات بهتري از سوي شهرداري در آينده خواهند بود.

گفتني است، فاز نخست خط ويژه اتوبوسراني  از ميدان دکتر حشمت تا ميدان مصلي امتداد دارد.  فاز نخست  به طول 2 کيلومتر و در 10 ايستگاه طراحي شده است و هزينه آن  بالغ بر يک ميليارد و 300 ميليون تومان پيش بيني شده است. پيش بيني زمان اجرايي اين طرح 3ماه خواهد بود.

لازم به ذکر است: براي تردد اتوبوس ها عرض 7 متري مسير ميدان حشمت تا مصلي در نظر گرفته شده و ايستگاه ها با فاصله متوسط 400 متري به شهروندان در حوزه سفرهاي شهري خدمات ارائه مي دهد.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *