استان 07 خرداد 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بیست و سومین نشست روابط عمومی شهرداری کلانشهرهای کشور در رشت برگزار شد

 

به گزارش آفتاب شمال : دكتر ثابت قدم  گفت: در دنیای امروز خواسته یا نا خواسته از سوی کشورهای توسعه یافته مبنای توسعه در بستر اطلاعاتی تعریف شده که به همین دلیل باید بسترهای اطلاعاتی روز به روز قوی تر کنیم.

محمد علی ثابت قدم با تاکید براینکه اساس برنامه ریزی ها باید در حرکت از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب باشد، اظهار کرد: اولین اصل در مدیریت شهری نگاه مساله محور است که بر این اساس برای حل مشکلات شهری ابتدا باید مشکلات مردم شناسایی شده و بعد به حل آنها بپردازیم.

وی افزود: هر شهروند به مثابه یک رسانه عمل می کند که میزان رضایتمندی او از خدماتی که از سازمانهای مختلف دریافت می کند و ساماندهی این رضایتمندی از طریق شبکه رسانه ای، عملکرد سازمانهای مختلف را زیر سوال برده و یا برای آنها تبلیغ می کند.

ثابت قدم همچنین به نقش روابط عمومی ها در ایجاد ارتباطات صحیح با شهروندان اشاره کرد و گفت: اگر ارتباطات به درستی برقرار شده و شبکه ارتباطی تشکیل شود، مشکلات تا قبل از اینکه به دغدغه و بحران تبدیل شوند حل گشته و وجود این شبکه ارتباطی به ارائه راه حل درباره مشکلات منجر می شود.

در ادامه این مراسم رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت نیز با تاکید بر لزوم وجود ارتباطات همدلانه بین روابط عمومی سازمانهای مختلف با مردم اظهار کرد: روابط عمومی ها به عنوان پیشانی هر سازمان عمل کرده و نحوه عملکرد آنها می تواند معرف میزان خدمت رسانی سازمان های مربوطه باشد.

مظفر نیکومنش نودهی برگزاری این نشست ها را نقطه عطفی برای تبادل اطلاعات و تجربیات کلانشهرها دانست و ادامه این روند را خواستار شد.

 همچنين در اين مراسم دكتر گيل آبادي ؛ ضمن تشكر  از دكتر ثابت قدم شهردار و عليرضا حسني مدير روابط عمومي شهرداري كلانشهر رشت گفت :  اميدواريم اين نشست به سمت و سويي حركت كند كه به تبادل تجارب دست پيدا كنيم.

     وي تاكيد كرد: واقع موضوع اين است كه ارتباط و ارتباطات وديعه‌ي الهي است كه خداوند متعال كه همه چيز را براي انسان به وجود آورده شبكه‌يي پيرامون انسان شكل داده و آن شبكه‌ي ارتباطات انساني است و بايد بدانيم تا اين شبكه شكل نگير هيچ اتفاقي نمي‌افتد.

   وي با اشاره به آيات قران مجيد خاطر نشان كرد: نبايد فراموش كنيم كه ماهيت كار ما به وجود آوردن شبكه‌ي ارتباطاتي است. اين ماهيت را نبايد فراموش كرده كه سازمانهاي ارتباط محور سازمانهايي پيشرو و هماهنگ هستند.

   دكتر گيل‌اباد سپس گفت: شهرداري تشكيلاتي است كه بيش از 300 فرآيند خدمتي انجام مي‌دهد و گاهي ممكن است يك بي‌تدبيري كوچك اين موارد خدمتي را زير سوال ببرد.

   وي با اشاره به اينكه بايد ساده‌انديشي را در مديريت ارتباطي از خود دور كنيم گفت: بايد بررسي شود كه چگونه خدمت ارائه دهيم تا پروژه‌هاي عمراني كه اجرا مي‌شود معضل و مشكلي ارتباطي در راه توسعه‌ي شبكه‌ي ارتباطات نگردد.

   وي ادامه داد: مخاطباني كه وارد شهرداريها مي‌شوند اگر همگام   با شما نباشند و وارد شبكه‌ي ارتباطاي شما نشوند كار شكست خورده است. ان‌ّاء الله كه بتوانيم شبكه‌ي ارتباطي خوبي را به وجود آوريم و اين شايستگي وجود دارد كه اين جلسات را تداوم بدهيم و از شهروندان براي پيشبرد برنامه‌ها و مشاركتهاي اجتماعي بهره‌ببريم.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *