استان 21 مرداد 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شرکت های دانش بنیان می توانند در اشتغالزایی نقش موثری داشته باشند

به گزارش اختصاصی  آفتاب شمال  : رئیس پارک علم و فناوری گیلان مقارن با روز شهادت امام صادق ( ع ) ضمن گرامیداشت فضایل آن امام فرزانه و نیز تبریک روز خبرنگار ؛ خبرنگاران را نورافکن و راهبر بالقوه برشمرد و اظهار داشت نقش رسانه ها اعم از دیداری ، شنیداری و نوشتاری را نمی توان انکار کرد و افزود آنان جامعه را به سوی پیشرفت سوق می دهند


متقی طلب با تاکید بر اینکه نقش رسانه ها و حوزه علم و فناوری در موضوع تحریم از اهمیت بسزایی برخوردار است افزود : با توجه به موضوع آینده پژوهشی ؛ رسانه با ارائه پیشنهاد و راه کار می توانند بسیار موثر باشند .

وی با اشاره براینکه 180 هزار تحصیل کرده به استناد گزارشات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از ایران خارج می‌شوند و ارزش این امر 50 میلیارد دلار می باشد اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران رتبه 3 تولید و تربیت مهندس در جهان را دارد و گفت بایست این متخصصین به کار گرفته شوند و از این سرمایه گذاری بهره برد و افزود براین قضیه ما نیازمند به جریان سازی فرهنگی و فضاسازی هستیم .  

رئیس پارک علم و فناوری گیلان  در ادامه  سخنانش به برنامه شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی اشاره و بیان کرد: خوشبختانه برنامه چهار ساله ای که از سوی پارک علم و فناوری گیلان به عنوان دبیرخانه شبکه پارک های  علم و فناوری کشورهای اسلامی تدوین شده، توسط بانک توسعه اسلامی پذیرفته شده است.

این مسئول ادامه داد: با تایید این برنامه و پشتیبانی بانک توسعه اسلامی،  توسعه پارک ها و مراکز رشد و همچنین پروژه های تجاری سازی مبتنی بر علم در کشورهای اسلامی به ویژه در ایران اجرایی می شود.

متقی طلب با اشاره به قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان تاکید نمود صرفا دستگاه پارک علم و فناوری به تنهایی نمی تواند این امر مهم را اجرایی نماید بلکه می بایست سایر دستگاه ها نیز ورود نمایند .

وی  همچنین افزود: با وجود اینکه شرکت های  دانش بنیان می توانند در اشتغالزایی نقش موثری داشته باشند اما متاسفانه در استان چنین ظرفیتی مورد توجه قرار نگرفته است در حالی که با ابلاغ قانون جامع حمایت از این شرکت ها، علاوه بر مراکز دانشگاهی، کارخانجات  صنعتی نیز می توانند حامی این شرکت ها باشند.

 

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *