استان 22 مرداد 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

افتتاح نخستین کتابخانه کودک و خانواده گیلان

به گزارش اختصاصی آفتاب شمال : مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان در نشست اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت روز خبرنگار از برگزاری نخستین همایش استانی «نشست کتاب‌خوان» در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیاء(ص) رشت خبر داد


 

محمد پور در ادامه سخنانش گفت در حال حاضر حال کتاب در گیلان خوب نیست . وی با  اشاره به نقش رسانه در انتقال فرهنگ کتابخوانی اظهار داشت هدف از برگزاری این همایش به اشتراک گذاری تجربه مطالعاتی افراد کتابخوان به سایر علاقمندان می باشد .

محمد پوربا بیان اینکه 21 نشست کتابخون تاکنون در کشور برگزار شده است ؛ و افزود تاکنون 200 نفر برای شرکت در این همایش ثبت نام کرده اند .

وی از  برگزاری نقد کتاب \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\” آن 23نفر \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\” همزمان با هفته دفاع مقدس و نیز افتتاح نخستین کتابخانه کودک و خانواده گیلان در هفته دولت خبر داد و تصریح کرد نهاد کتابخانه های عمومی به عنوان نهاد غیر دولتی است و براین است خدمات عمومی و مناسب با شهر و روشتا در عرصه کتاب و کتابخوانی در اختیار هموطنان قرار دارد

مدیر کل کتابخانه عمومی گیلان همچنین افزود حدود 100 کتابخانه عمومی در گیلان وجود دارد  که بیش از 81 درصد از آنها مجهز به بخش کودک است وی با با تاکید براینکه از دوران کودکی می باید افراد با کتاب مانوس شود به فعالیت 54 کتابخانه عمومی  اشاره کرد و یادآور شد : 24 کتابخانه روستایی ، یک کتابخانه مستقل و بقیه مشارکتی می باشند .

محمدپور نقش رسانه ها را در ترویج فرهنگ کتابخوانی  بسیار موثر دانست و عنوان داشت این نهاد تدابیر و برنامه های متعددی برای رسیدن به نقطه آرمانی کتاب و کتابخوانی برای کلیه سطوح سنی تدارک دیده است .

 

 مدیر کل کتابخانه عمومی گیلان افزود بر اساس چشم انداز این نهاد باید به ازای هر نفر 8 کتاب در کتابخانه های گیلان وجود داشته باشد و تاکید کرد : هم اکنون 90 کتاب بصورت گردشی در ایستگاه های مطالعه قرار دارند .و وجود کتاب صوتی و الکترونیکی را از دیگر امکانات کتابخانه های عمومی می باشد  و افزود هموطنان می توانند برای اطلاع از اسامی کتب به سامانه WWW.SAMANPL.IR  مراجعه نمایند .

 

  

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *