فرهنگ و هنر 22 مرداد 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شریفی‌نیا و تهیه‌ی مجموعه‌ای برای تلویزیون با حضور سینمایی‌ها

آفتاب شمال : محمدرضا شریفی‌نیا از تهیه‌کنندگی مجموعه‌ای به نام « آن بالا کسی به ما نگاه می‌کند» برای تلویزیون خبر داد


محمدرضا شریفی‌نیا در توضیح بیشتری درباره این مجموعه گفت: هر قسمت از این مجموعه‌ی 50 قسمتی، شامل فیلم‌ کوتاهی است که در مورد مسائل تربیتی و موضوعات روز، در حال تولید است. هر قسمت از این مجموعه بر اساس یک آیه از قرآن ساخته شده که قصه‌ای از قرآن را روایت می‌کند.

او با اشاره به عنوان این مجموعه اضافه کرد: ما در این مجموعه می‌خواهیم این بحث را انجام دهیم که همه‌ی رفتار و کردارهای ما، چه غیبت کنیم و تهمت بزنیم یا کار نیک انجام دهیم، توسط کسی دیده می‌شود.

شریفی‌نیا ادامه داد: همچنین هر قسمت مجموعه که عناوینی مخصوص به خود دارد را یک کارگردان با بازیگران سینما و تلویزیون می‌سازد و فیلمنامه‌نویس هر قسمت با قسمت‌های دیگر متفاوت است.

این بازیگر در شرح قسمت‌های مختلف این مجموعه گفت: به طور مثال در یک قسمت از این مجموعه که علیرضا امینی آن را کارگردانی می‌کند، رامین راستاد در آن به ایفای نقش پرداخته‌ است. در قسمتی که کاظم راست‌گفتار کارگردان آن است، میرطاهر مظلومی و شهره لرستانی بازی می‌کنند. همچنین کاظم راست‌گفتار کارگردان قسمت دیگری از این مجموعه به نام «فریب» است که سامان گوران و مهسا کامیابی از بازیگرانش هستند.

حسین محب‌اهری و حسین سیلمانی بازیگران قسمتی هستند که تورج منصوری کارگردانی آن را به عهده دارد. مریلا زارعی کارگردان قسمتی از این مجموعه به نام «همسایه» است که به مسائلی مانند غیبت و دروغگویی و تهمت می‌پردازد و در آن افسر اسدی و امید روحانی بازی می‌کنند.

قسمت دیگری از این مجموعه به نام «نامه‌ای به خدا» را محمدخراط‌زاده کارگردانی کرده که نادر سلیمانی و سپند امیرسلیمانی و امیرغفارمنش از بازیگران آن هستند. این مجموعه قسمتی با عنوان «گره» دارد که تینا پاکروان آن را کارگردانی می‌کند و در آن شقایق فراهانی و سارا خوئینی‌ها به ایفای نقش می‌پردازند.

او ادامه داد: برای ساخت این مجموعه، پژوهشی در آیات قرآن شده است و با موضوعاتی که مشخص شده داستانی برای هر قسمت نوشته می‌شود. این مضامین اغلب موضوعات روز، از جنس موضوعاتی که مردم با آن‌ها سر و کار دارند، است. بعد از آن با کارگردان‌هایی که انتخاب شده‌اند صحبت می‌شود و آن‌ها برای ساخت این داستان‌ها اقدام می‌کنند.

شریفی‌نیا در توضیح زمان‌بندی تولید آن گفت: تولید یک فیلم، حتی اگر کوتاه باشد، به اندازه‌ی یک فیلم بلند زمان می‌برد و ما بعد از ساخت هر فیلم به سراغ فیلم بعدی می‌رویم.

این تهیه‌کننده درباره‌ی عوامل دیگر این مجموعه گفت: ما از افراد زیادی در بخش سینما استفاده کرده‌ایم؛ افرادی مانند امیر توسلی، بهزاد عبدی، امید کرامتی و … برای این مجموعه موسیقی ساخته‌اند، همچنین برای کار تدوین و صدابرداری از افراد زیاد و مختلفی در این حوزه استفاده کرده‌ایم.

او تصریح کرد: این مجموعه در قالب فیلم‌های کوتاه 15 دقیقه‌ای در حال تولید است و تاکنون 15 قسمت از 50 قسمتش تولید شده است. این مجموعه هر قسمتش بر اساس یک آیه از قرآن ساخته شده است و غیبت، دروغگویی، تهمت، احترام به پدر و مادر، احترام به حقوق به دیگران و … از مضامینی هستند که در این فیلم‌ها به آن‌ها پرداخته می‌شود. ( ایسنا )

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *