اجتماعی 22 مرداد 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

عقربه منفی بارش‌ها در ۱۹ استان کشور

میزان بارش‌ها در ۱۹ استان کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته و عقربه بارش‌ها همچنان منفی است


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 93) تا پایان هفته گذشته، حجم بارش‌های استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مرکزی، هرمزگان و همدان درمقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته کاهش یافته است.
در این مدت بیشترین میزان کاهش در بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته با 64 درصد به استان هرمزگان اختصاص داشته است؛ در استان بوشهر 51 درصد کاهش و در خوزستان 40 درصد کاهش بارش نسبت به سال گذشته ثبت شده است.

براساس این گزارش، از ابتدای مهرماه سال گذشته تاکنون در استان هرمزگان 75 میلیمتر، در بوشهر 131 میلیمتر و در استان خوزستان 131 میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

همچنین کمترین میزان کاهش بارش‌ها در استان خراسان جنوبی با یک درصد کاهش ثبت شده و استان کردستان سه درصد و اصفهان چهار درصد کاهش بارندگی داشته‌اند.

در حوضه‌های آبریز اصلی کشور نیز در سه حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان، فلات مرکزی و مرزی شرق میزان بارش‌ها نسبت به سال آبی گذشته به ترتیب 32 درصد، 13 درصد و 20 درصد کاهش یافته است.

در این مدت در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان 225 میلیمتر، در حوضه فلات مرکزی 128 میلیمتر و در حوضه مرزی شرق 83 میلیم تر بارندگی ثبت شده است.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *