بین الملل 09 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سفر هیات اقتصادی جمهوری آذربایجان به تهران

 در دیدار محسن پاک آیین سفیر کشورمان در باکو با شاهین مصطفی اف وزیر صنعت و اقتصاد جمهوری آذربایجان پیرامون سفر هیات اقتصادی و تجاری آذربایجان به ایران بحث و تبادل نظر شد


 به گزارش آفتاب شمال ، در این دیدار شاهین مصطفی اف توافق ایران و کشورهای 5+1 را یک اقدام مهم در جهت ایجاد ثبات و امنیت در منطقه دانست و افزود: باکو هیچگاه در تحریم های ضد ایرانی شرکت نداشته و از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران حمایت کرده است.

وی سفر خود به تهران همراه با یک هیات بزرگ اقتصادی متشکل از مقامات دولتی و اصحاب بخش خصوصی را در جهت افزایش همکاری های اقتصادی ومبادلات تجاری دانست و گفت نتایج این سفر مقدمه برگزاری موفقیت آمیز دهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در نیمه دوم سال جاری خواهد بود.سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان نیز با تاکید بر سیاست ایران مبنی بر تقویت و توسعه روابط با کشورهای برادر و همسایه گفت: ما برای روابط با کشورهائی که در زمان تحریم های ظالمانه، در کنار ملت ایران بوده اند، اهمیت زیادی قایل هستیم. پاک آیین افزود: ملاقات های متعددی که بین روسای جمهور ایران و آذربایجان و دیگر مقامات دوکشور طی دو سال گذشته انجام شده که نشان دهنده عزم جدی طرفین برای توسعه مناسبات دوجانبه است.وی خاطرنشان کرد: ایران خواهان روابط برادرانه با تمام کشورهای منطقه است و ما امیدواریم روابط تهران و باکو نیز در این چارچوب توسعه یابد.

شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان با دعوت محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک دو کشور 12 مرداد به تهران سفر خواهد کرد. مصطفی یف را در این سفر نمایندگان بخش های مختلف اقتصادی اعم از بخش خصوصی و دولتی، انرژی، حمل و نقل، ارتباطات، بانکی و نفت جمهوری آذربایجان همراهی خواهند کرد. ( جام جم )

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *