اقتصادی 23 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

با بهره برداری از پروژه های هفته دولت ، برای دو هزار و 184 نفر ایجاد اشتغال شد

به گزارش آفتاب شمال : سیدعیسی مهدوی، فرماندار شهرستان رشت در جلسه شورای اداری شهرستان رشت به پروژه های بهره برداری شده در هفته دولت در این شهرستان اشاره کرد و افزود : باوجود مشکلات دولت تدبیر و امید ،با همت و تلاش بی وقفه مدیران؛ 345 پروژه با اعتبار 330 میلیارد و 700 میلیون تومان در بخش های مختلف در هفته دولت امسال در این شهرستان به بهره برداری رسید.

فرماندار رشت افزود: دراین فصول، بنیاد مسکن 31 پروژه با اعتبار 80 میلیارد ریال، شرکت گاز 28 پروژه با اعتبار 300 میلیارد ریال ، کمیته امداد امام (ره) 132 پروژه در زمینه تامین مسکن محرومین با صرف اعتبار50 میلیارد و 350 میلیون ریال، آب روستایی 8 پروژه باهزینه کرد 60 میلیارد ریال ،  راه و ترابری 19 پروژه و صرف اعتبار 120 میلیارد ریال ، شرکت توزیع برق و برق منطقه ای  11 پروژه با هزینه 340 میلیارد ریال ، آب و فاضلاب 11 پروژه ، مخابرات 40 پروژه، شهرداریها مجموعا 20 پروژه ،  در بخش اشتغال خرد هفت پروژه تاثیرگذار و دهیاریها هشت پروژه را به انجام رساندند.

مهدوی با اشاره به اعتبارات و تملک دارایی های امسال گفت: در حدود 440 میلیارد ریال  از سه سرفصل تملک دارایی، ماده  180 و جدول ده یک وجود داشته که پروژه های این فصل در آن تعریف شده است.

وی اظهار کرد : با بهره برداری از این پروژه ها، برای دو هزار و 184 نفر اشتغالزایی شد؛ که از این تعداد یکهزار و 417 نفر به صورت دائم و مابقی به صورت موقت مشغول به کار شدند.
این مسئول اذعان داشت : از تعداد پروژه های به بهره برداری رسیده؛ 332 پروژه با اعتبار 262 میلیارد تومان در بخش دولتی و با اهتمام مدیران و 13 پروژه توسط بخش خصوصی با اعتبار 80 میلیارد تومان و اشتغالزایی دائم برای 155 نفر بوده است.
مهدوی تصریح کرد : اولویت برای بهره برداری از پروژه های هفته دولت در این شهرستان ، پروژه های نیمه تمام ، تاثیرگذار بوده است که امسال دستگاه ها با توجه به سیاست های قانون بودجه خود تعیین کننده پروژه های افتتاحی بودند.
وی در ادامه با اشاره به به این که رشت شهرستانی کاملا متکی به کشاورزی است، اظهار کرد : با وجود مشکلات آب کشاورزی با اهتمام تمامی مدیران امسال، فصل خوبی برای کشاورزی داشتیم.
فرماندار شهرستان رشت با بیان این که در سفر رییس جمهوری به موضوع آب کشاورزی توجه ویژه شده است، اضافه کرد : باید در بحث مدیریت آب کشاورزی اقدامات و یژه ای شود تا سال های آینده دغدغه ای برای این موضوع نداشته باشیم.
مهدوی تصریح کرد : امسال در تولید محصولات مان در شهرستان رشت؛ نه تنها در کیفیت و کمیت کاهشی نداشتیم؛ بلکه کیفیت محصول به دلیل آب و هوای مناسب بهتر از سال گذشته شده است.
وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به بحث منابع آبی و صنایع متکی به کشاورزی به خصوص صنایع تبدیلی به سمت کشاورزی کاملا سودآور و مطلوب برویم تا بتوانیم در اقتصاد خانوار تحولی ایجاد کنیم.
فرماندار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس گفت : شهدای دوران دفاع مقدس ، با خون خود اقتدار نظام در همه جبهه ها را رقم زدند.
جمهوری اسلامی ایران تنها کشور منطقه است که دارای ثبات سیاسی، اقتصادی و نظامی است

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت : تلاش های زیادی برای به ثمر رساندن پروژه ها و رفع مشکلات مردم توسط فرماندار و مدیران دستگاه های اجرایی انجام شده است.
حسن تامینی لیچایی افزود : باید شرایطی را ایجاد کنیم تا از زحمات این مدیران برای انگیزه بیشتر کار قدردانی کنیم.
وی فضای کشور را آرام دانست و گفت : مملکت واقعا آرام است و جمهوری اسلامی ایران تنها کشور منطقه است که دارای ثبات سیاسی، اقتصادی و نظامی است و می توان در چنین شرایطی سرمایه گذاری کرد .
تامینی اضافه کرد : اکنون دولت تدبیر و امید، استاندار و مجموعه استان شرایط آرامی در گیلان بوجود آورده اندکه فرصت خوبی را برای استان بوجود آورده و باید هر چه بیشتر قدر آن را بدانیم.
غلامعلی جعفر زاده دیگر نماینده شهر رشت نیز با اشاره به پیش رو بودن هفته دفاع مقدس گفت : با ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان و شهدای دفاع مقدس سالیان سال کشور بیمه شد.
دولت و ملت همدلی و همزبانی

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *