فرهنگ و هنر 10 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

به هر اندازه که قرآن در جان انسان اثر کند کردارش قرآنی جلوه می کند

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه اصل مغز قرآن است، گفت: قرآنی بودن فقط به خواندن و ظاهر آن نیست بلکه به هر اندازه که قرآن در دل و جان انسان اثر کرده باشد کردار او قرآنی جلوه می کند


به گزارش آفتاب شمال، فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، صبح امروز (یکشنبه 8 شهریور 94) در جمع کارکنان این اداره کل با تبریک هفته دولت و دهه کرامت، اظهار کرد: سال کاری نسبتاً موفقی را در کنار هم سپری کردیم.
وی با تأکید بر کار تیمی در سازمان ها، افزود: هر کدام از ما وظایفی داریم و در کنار هم برای موفقیت سازمان تلاش می کنیم و اگر موفقیت یا شکستی حاصل شود متعلق به همه ماست.
فاضلی با بیان اینکه راه کمال بسته نیست و همه انسان ها در جهت تکامل باید حرکت کنند، ابراز امیدواری کرد: همه با هم و با تلاش بیشتر در سال پیش رو قویتر عمل خواهیم کرد و انسجام موجود را تداوم می بخشیم.
وی با اشاره به جلسه اخیر هیأت دولت با مقام معظم رهبری، گفت: ایشان در این جلسه انتظارات خود را از دولت بیان کردند که بخشی از آن مربوط به مطالبات فرهنگی بود که با توجه به ملی بودن مطالبات میتوان آن ها را به برش استانی تبدیل و سپس در حیطه وظایف سازمانی تعریف و اجرایی نمود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: 6 مطالبه اصلی در فرمایش معظم له وجود داشت که اولین آن «تکمیل و اجرای مهندسی فرهنگی و پیوست های فرهنگی» بود.
فاضلی با بیان اینکه مهندسی فرهنگی اجرایی نمی شود مگر با تعامل با ادارات دیگر، افزود: تمامی فعالیت ها در استان باید دارای یک پیوستار فرهنگی باشد و در مهندسی فرهنگی باید دورنمایی ترسیم شود و نقاط قوت و ضعف را در نظر گرفت تا نقشه ای منسجم داشت و باری به هر جهت کار نکنیم.
وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی در دل توسعه اجتماعی، سیاسی و… امکان پذیر است، ادامه داد: در کشورهای جهان سوم و عقب مانده، یک بخش را توسعه داده و بخش های دیگر عقب می مانند.
فاضلی، «بهبود فرهنگ کار» را دومین مطالبه رهبر معظم انقلاب از دولتمردان عنوان کرد و گفت: به فرموده آقا «فرهنگ کار در کشور باید به نوعی باشد که مردم کار را عبادت بدانند» که علما در این بخش بسیار نقش دارند و امر به معروف و نهی از منکر در ادارات به گونه ای باشد که عبادت بودن کار القا شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان گیلان، «بهبود فرهنگ مصرف» و «تقویت فرهنگ قرآنی» را مطالبات بعدی مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی عنوان کرد و افزود: فرهنگسازی برای حمایت از تولید داخلی و همچنین صرفه جویی در مصرف وظیفه ای همگانی است و نفع حاصل از آن به همه برمی گردد.
وی با تقدیر از همکاران خود در حوزه قرآنی، اظهار کرد: الحمدلله کارهای قرآنی در این اداره کل جان تازه ای گرفته و این با تلاش وافر و با عشق همکاران بنده محقق شده است.
فاضلی با بیان اینکه اصل مغز قرآن است، گفت: قرآنی بودن فقط به خواندن و ظاهر آن نیست بلکه به هر اندازه که قرآن در دل و جان انسان اثر کرده باشد کردار او قرآنی جلوه می کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: «افزایش سرانه مطالعه و تیراژ کتاب» و «مقابله با اباحه گری و بی بند و باری اخلاقی» از دیگر مطالبات فرهنگی مقام معظم رهبری است.
این مسوول در پایان با بیان اینکه کارکنان از سازمان خود شخصیت می گیرند، تأکید کرد: همه کارکنان باید برای ارتقای هویت سازمانی خود تلاش کنند.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *