اقتصادی 12 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دکتر ظریف در افتتاح پروژه های مخابراتی: امروز شاهد تحول بزرگ و پیشرفت های مهمی در صنعت مخابرات هستیم

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشــورمان در مراسم افتتاح  چند طــرح بزرگ مخابراتی گفت: امروز شاهد تحول بزرگ و پیشرفت های  مهمی در صنعت مخابرات هستیم.


به گزارش آفتاب شمال به نقل از اداره روابط عمومی شرکت مخابرات استان اصفهان، همزمان با هفته دولت با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشور، زرگرپور استاندار اصفهان، جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و همچنین مدیرعامل شرکت مخابرات استان و مدیران این شرکت، پروژه پیوند (طرح بزرگ انتقال باند پهن درون استانی) به همراه 515 پروژه مخابراتی و 800 کیلومتر فیبر نوری درون استانی با اعتباری بالغ بر 1060.6 میلیارد ریال افتتاح شد.

مرد خستگی ناپذیر دیپلماسی کشور افتتاح این طرح های مخابراتی را یک حرکت بسیار مبنایی و پایدار در استان اصفهان برشمرد و افزود: صنعت مخابرات نقش مهمی در جهانی شدن و پیشرفت ایفا می‌کند.

محمدجواد ظریف اظهار داشت: آنچه در گذار از جهان دو قطبی غرب و شرق به نمایندگی امریکا و اتحادیه جماهیر شوروی شاهد بودیم، وقوع یک انقلاب در روابط بین الملل است که از آن به جهانی شدن یاد می کنیم.

وی ادامه داد: این تحول گستره فکری را ایجاد نمود که مبانی ذهنی در روابط بین الملل را به هم ریخته و تفکر و دیدگاه‌های جدید در ارتباطات را رقم زده است.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: یکی از عناصر جهانی شدن، جهانی شدن ارتباطات است که با همت فعالان این صنعت محقق می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: امروز در هر نقطه‌ای از جهان دسترسی به اطلاعات میسر است و با وجود سرویس‌های ارتباطی نوین یک تحول عمده و یک عامل جدید وارد عرصه جهانی گردیده است.

ظریف افزود: در دنیای ارتباطات امروز، شما قادر به انتخاب مخاطب خود نبوده و نمی‌توانید برای گروه محدودی صحبت نمایید و باید در نظر داشته باشید که مخاطبان شما کل دنیا هستند.

وی ادامه داد: از منظری دیگر احساسات و عکس‌العمل‌های انسان دوستانه نیز بوسیله فناوری اطلاعات و ارتباطات جهانی شده و اخبار وقایع و هیجانات ناشی از آن در کل جهان منتشر و منعکس می‌گردد.

مرد شماره یک مذاکرات هسته‌ای ادامه داد: امروز در هر گوشه‌ای از دنیا در حق مردم ظلم و ستمی شود، همه جهان از آن مطلع گشته و عکس العمل نشان خواهند داد، کما اینکه در جنگ 22 روزه و 33 روزه مردم فلسطین اتفاق افتاد.

وی تأکید کرد: امروزه دیگر هیچ انحصار خبری و رسانه‌ای در دنیا وجود ندارد و یک نوجوان ایرانی به راحتی می‌تواند به پیچیده‌ترین سیستم های اطلاعاتی وارد شده و به آن دسترسی پیدا کند.

ظریف این تحولات را دارای دو بعد فرصت و چالش دانست و افزود: باید بر روی فرصت‌های بوجود آمده تمرکز نماییم و تا حد توان از آن بهره‌مند گردیم.

وی با اشاره به اینکه خودباوری سرمایه عظیمی است که امام راحل(ره) برای ما به یادگار گذاشتند، اظهار داشت: یکی از نقاط توانمندی واقتدار ما این است که حرف های جدید برای گفتن در همه عرصه ها و عرصه مخابرات زیاد داریم.

وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان اصفهان همزمان با هفته دولت بیان نمود: اصفهان نمایشگاه بزرگ ایران است و پیام و حرف و سخن جدی ، سخن عزتمندی، اقتدار، مردم دوستی، هم نوع پرستی و همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان که شهره عام و خاص است بسیار دارد و مخابرات استان اصفهان نقش مهمی در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایفا می‌نماید.

در ادامه‌ی برنامه وزیر امور خارجه کشورمان از طریق ویدیو کنفرانس طرح های مخابراتی بزرگ در شهرستان‌های کاشان، گلپایگان وشاهین شهر را افتتاح نمود.

شایان ذکر است وزیر امور خارجه به نمایندگی از رئیس‌جمهور و هیات دولت، به منظور شرکت در مراسم افتتاح چندین طرح عمرانی به اصفهان سفر کرده بودند طرح های مهم استان را در هفته دولت افتتاح کردند .

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *