اقتصادی 14 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شهرک‌های صنعتی گیلان نیازمند توسعه فوری زیرساخت‌ها هستند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت : اراضی فعلی شهرک‌های صنعتی فقط تا ۸ سال آینده جوابگوی سرمایه‌گذاری است.


به گزارش آفتاب شمال  ، طهمورث لاهوتی اشکوری با بیان اینکه عرصه لازم برای ایجاد واحدها صنعتی و سرمایه‌گذاری جدید باید تا ۱۰ سال آینده آماده شوند گفت: اراضی فعلی شهرک‌های صنعتی فقط تا ۸ سال آینده جوابگوی سرمایه‌گذاری است.

طهمورث لاهوتی با اشاره به تنگناها و راهکارهای حل آن در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اظهار داشت: هم‌زمان با تامین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی مطابق با سند توسعه چشم انداز استان، باید اراضی جدید را برای گسترش این شهرک‌ها شناسایی کنیم.

لاهوتی با بیان اینکه با حل معضلات موجود به‌دنبال کاهش عقب افتادگی و سرعت بخشی در صنایع کوچک استان هستیم افزود: در بحث صنعت استان به دنبال سرعت هستیم نه حرکت آرام و برای این مهم ، به ویژه برای انتقال خطوط برق به شهرک‌ها به منابع مالی و تامین اعتبار، نیاز مبرم داریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه اراضی فعلی شهرک‌های صنعتی فقط تا 8 سال آینده جوابگوی سرمایه‌گذاری است خطاب به مسئولین مربوطه از جمله جهادسازندگی، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری گفت: باید برای 10 سال آینده عرصه لازم برای زیرساخت‌های جدیدآماده، تا سرمایه‌گذاران راغب به سرمایه‌گذاری در این استان باشند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی گیلان تصریح کرد: این استان با توجه به همسایگی با کشورهای حاشیه دریای خزر پتانسیل جذب سرمایه‌گذار خارجی را دارد و بنابراین نه تنها به سرمایه‌گذار بومی اکتفا نمی‌کنیم بلکه باید با ایجاد زیرساخت‌های موجود درشهرک‌های صنعتی و انجام استانداردهای بین المللی، سرمایه‌گذار خارجی را نیز جذب کنیم.

وی با تاکید بر نگاه اقتصادی درون زا و برون‌گرا خاطرنشان کرد: حدود 700 واحد بهره‌بردار در صنعت استان موجب اشتغال بیش از 12 هزارنفر شده‌اند که با رفع موانع موجود و به ویژه با افزایش سرمایه‌گذاران جدید داخلی و خارجی، میزان بیکاری در استان نیز کاهش می‌یابد.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *