استان 18 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اجرای طرح آمارگیری شاخص های چندگانه جمعیت و سلامت در استان گیلان

اجرای طرح آمارگیری\\\”شاخص های چندگانه جمعیت و سلامت IrMIDHS\\\” از سوی پژوهشکده مرکز آمار ایران  و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دانشگاه


 
به گزارش آفتاب شمال :نسرین روحانی ،ناظر فنی معاونت بهداشتی دانشگاه طی گفتگویی با بیان اینکه اجرای طرح آمارگیری\\\”شاخص های چندگانه جمعیت و سلامت IrMIDHS\\\” از سوی پژوهشکده مرکز آمار ایران  و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دانشگاه می باشد ، گفت: این طرح  از نهم شهریور ماه سالجاری در استان گیلان  نیز همزمان با سراسر کشور در حال اجرا است و به مدت سه هفته ادامه خواهد یافت.
وی افزود: سابقه مطالعات مشابه در ایران به سال 86 مطالعه MICS و در سال 79 و سال 89 مطالعهDHS  برمی گردد که این دو نوع مطالعه بین المللی از نظر محتوی ،شاخص های تولیدی و روش مطالعه تشابهات زیادی دارند.
روحانی با بیان اینکه مطالعه فعلی IrMIDHS شاخص های هردونوع مطالعه را احصا می نماید،تصریح کرد: در این مطالعه بسیاری از شاخص های رفاهی، اقتصادی-اجتماعی، باروری، پوشش خدمات سلامت کودکان و مادران، مرگ و میرکودکان، میزان دانش مردم در زمینه بیماری های مهم از جمله ایدز و … تعیین شده و به عنوان پایه ای برای تولید شاخص ها و برنامه ریزی های نظام سلامت در طی سال ها مورد استفاده قرار می گیرد.
ناظر فنی معاونت بهداشتی در ادامه با اشاره به طی عملیات میدانی این مطالعه ، اظهار کرد: تیم های پرسشگر  که متشکل از دونفر می باشندبرای مصاحبه با خانوار ها و تکمیل پرسشنامه ها ی مربوط به خانوار ،مردان بالای 15 سال ،زنان بالای 15 سال و کودکان زیر 5 سال اقدام خواهند نمود.
نسرین روحانی همچنین یادآورشد: متعاقب آن کودکان زیر 5 سال شناسایی شده جهت بررسی تن سنجی به مراکز بهداشتی درمانی از قبل تعیین شده ارجاع خواهند شد.
وی در پایان افزود:داده های بدست آمده از این مطالعه مبنای مهمی برای ارزیابی ، شناخت وضعیت ، برنامه ریزی و تصمیم گیری های سلامت در کشور می باشد. ص/

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *