استان 20 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اجرای طرح حمایتی واگذاری اسناد املاک علوی در گیلان

استاندارگیلان: طرح های جدید سرمایه گذاری و محرومیت زدایی را با همکاری بنیاد مستضعفان در دست اجرا داریم


به گزارش آفتاب شمال :شامگاه چهارشنبه در ادامه اجرای مرحله اول طرح حمایتی واگذاری اسناد املاک علوی بر اساس منویات مقام معظم رهبری ، طی مراسمی با حضور مهندس سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ، دکتر نجفی استاندار گیلان و تنی چند از مسئولان شهرستانی ، تعداد 800 فقره سند در روستای بازنشین بخش رحیم آباد شهرستان رودسر به افراد واجد شرایط اهدا شد.

دکتر نجفی در این مراسم اساس شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران را با توجه به تاکید امام راحل مبنی بر اینکه مردم ولی نعمت ما هستند، ارائه خدمات به محرومان عنوان کرد و افزود: امروز نیز مقام معظم رهبری تاکید دارند که باید رفاه ، آسایش و امکانات برای مردم فراهم شود.

وی تصریح کرد: این افتخار را داریم که در دولت یازدهم در همین راستا به مردم خدمات رسانی می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان از گازرسانی به همه روستاهای بالای 20 خانوار گیلان طی امسال و سال آینده خبر داد و افزود: در بخش بنیاد مسکن، توسعه راه های روستایی و دیگر شاخصه ها در توسعه زیرساخت ها، به توفیقات خوبی دست یافته ایم اما این موضوعات، به این معنا نیست که همه مشکلات رفع شده بلکه باید بیشتر تلاش شود.

وی در مورد وضعیت کارخانه سیمان دیلمان، نیز گفت: تردد تریلی ها و خودروهای سنگین حامل بار سیمان، صدمات زیادی را به حوزه راه در اشکورات ایجاد کرده است.

استاندار گیلان افزود: باید بازسازی و ترمیم این راه در دستور کار قرار گیرد و تلاش می کنیم بحث آسفالت و ترمیم این راه را با کمک بنیاد مستضعفان، وزارت راه و شهرسازی و استانداری انجام دهیم.

وی با اشاره به سرمایه گذاری های جدید بنیاد مستضعفان در استان گفت: برای رونق اشتغال ، سرمایه گذاری های بیشتر و محرومیت زدایی طرح های جدیدی را با همکاری بنیاد مستضعفان در دست اجرا داریم.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور نیز در این مراسم با اشاره به واگذاری 800 فقره اسناد املاک علوی به مردم رحیم آباد رودسر گفت: این اسناد، اوراقی است که در اختیار مردم این منطقه قرار گرفته تا بنیاد مسکن و ثبت اسناد، آن را تبدیل به سند کنند و در حقیقت، بنیاد مستضعفان از مالکیت خود در این بخش صرفنظر کرده و با رعایت امانتداری، آنها را به صاحبان اصلی بر گردانده است.

سعیدی کیا افزود: بنیاد مستضعفان بر اساس آیین نامه ای کار می کند که مصوب هیات امناست که آنان نیز نمایندگان مقام معظم رهبری هستند و واگذاری این اراضی به مردم را پشتوانه محکمی برای آنان در انجام کارهای اقتصادی می داند.

وی بر لزوم فراهم کردن زمینه های اشتغال در جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: رفع محرومیت در کشور در گرو اشتغالزایی امکان پذیر است.

گفتنی است مجموع روستاهای مشمول طرح بنیاد علوی در استان گیلان حدود 250 روستاست که به منظور واگذاری اسناد علوی برای امسال و سال آینده، 88 روستا به عنوان تکلیف، هدف گذاری شده است و این 800 فقره از اسناد زمین های علوی در شرق گیلان بین مردم روستاهای رودسر، کلاچای، چابکسر و املش واگذار شد که از سال 93 نسبت به فراخوان اولیه سازمان اموال و املاک بنیاد، درخواست و اقدامات تکمیل پرونده را بر اساس آیین نامه های مصوب انجام داده بودند.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *