استان 23 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برگزاری جشن ملی عاطفه ها

به گزارش آفتاب شمال : مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان در نشست خبری که دراستانه ی برگزاری جشن ملی عاطفه ها با حضور 70 خبرنگار استانی در اداره کل این نهاد برگزار شد ضمن تشریح برنامه های جشن و اشاره به اینکه امسال جشن عاطفه ها و جمع آوری کمکهای مردمی برای نیازمندان در تاریخ 26 و 27 شهریور 94 از طریق 180 پایگاه ثابت و 16 پایگاه سیار کمیته امداد در سراسر گیلان برگزار می شود گفت : نقش رسانه ها در ترویج و اشاعه فرهنگ نوع دوستی انکار ناپذیر است .

علیرضا محمدی با بیان اینکه هدف از برگزاری جشن عاطفه هاتقسیم شادیها با دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند است، گفت: امسال جشن عاطفه ها با شعار «مهر در انتظار همدلی » برگزار می شود .

وی اظهار کرد: کمیته امداد 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل و به منظور یاری رساندن به اقشار محروم جامعه  تاسیس شد و امروز با رویکرد جدید و طبق اساسنامه مدون در صدد کاهش فقر و افزایش سطح رفاه و توانمندسازی خانواده های محروم می باشد.

‌محمدی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان از اولویتهای کاری کمیته امداد است افزود: سال گذشته 12 هزار نفر از مددجویان بصورت رایگان از آموزش های فنی و حرفه ای با اعتبار 11 میلیارد ریال بهره مند شده اند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه امسال 370 هزار پاکت ویزه نیکوکاری برای کمک به نیازمندان در بین دانش‌آموزان در سراسر استان توزیع شده است گفت : آنچه که در مدارس جمع آوری می‌شود مدیران مدارس با توجه به شناختی که از دانش‌آموزان خود دارند بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت توزیع می‌کنندکه در این راستا سال گذشته 250 میلیون تومان در مدارس استان جمع آوری  و صرف امور دانش‌آموزان نیازمند شد .

وی با اشاره به اینکه مردم خیر گیلان طی سال گذشته 74 میلیارد و 800 میلیون تومان بصورت نقدی و غیر نقدی به نیازمندان کمک کرده اند ابراز امیدواری کرد : با توجه به منابع محدودی که در اختیار داریم بتوانیم با مساعدتهای بیش از پیش نیکوکاران زمینه های بهتری را برای خدمت رسانی بیشتر به ایتام و نیازمندان فراهم کنیم.

محمدی با تاکید بر اینکه توانمندسازی خانواده‌ها در سرلوحه کار ما قرار دارد، گفت: در این راستا سال گذشته 56 میلیارد تومان در قالب تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان پرداخت گردید که امروز کمیته امداد الگویی سرآمد برای توانمند سازی افراد نیازمند است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه طی سال گذشته 5 هزار و 523 خانوار از مددجویان گیلانی از انشعابات رایگان بهره مند شده اند ، تصریح کرد: همچنین طی سال گذشته 724 مورد تعمیر ، تکمیل و لوله کشی گاز و … واحد های مسکونی مددجویان در گیلان با اعتبار 9 میلیارد و 715 میلیون ریال انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه هزار و 322 کودک زیر شش سال دارای سوء تغذیه در گیلان هستند ، و این کودکان از سوی مراکز بهداشت محل سکونتشان شناسایی و پس از معرفی به کمیته امداد از سبد کالای رایگان به طور ماهیانه هریک 90 هزار تومان بهره مند می شوند گفت: سال گذشته 11 هزار و 195 مورد به مبلغ بالغ بر 99 میلیارد ریال در قالب کمک هزینه درمان ، معیشت ، مسکن ، بهداشت و… به مددجویان پرداخت شده است.

 وی در پایان به تامین مسکن نیازمندان نیز اشاره کرد و گفت: از هفته دولت سال گذشته تا امسال هزار و 107 واحد مسکونی با اعتبار بالغ بر 281 میلیارد ریال برای مددجویان احداث و 618 نفر از مددجویان شهری نیز با مبلغ 56 میلیارد و 218 میلیون ریال از خرید مسکن مهر بهره مند شده اند.

لازم به ذکر است در جریان برگزاری این نشست خبری ضمن پاسخ به سئوالات مختلف خبرنگاران ؛ به منظور تقدیر از زحمات و تعامل اصحاب رسانه در طول سال با کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان  با  اهداء هدایایی از آنان تجلیل بعمل آمد.

 

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *