اقتصادی 25 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

استاندار گیلان : 500 دفاتر خدمات الکترونیکی روستایی تا پایان سال جاری در استان راه اندازی خواهد شد

به گزارش پایگاه آفتاب شمال :  دکتر محمدعلی نجفی در همایش یک روزه دولت الکترونیک با عنوان کاربردها، فرآیندها و وظایف دستگاههای اجرایی که در محل تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد اجرای دولت الکترونیک را تکلیف اداری مدیران دانست و افزود : تمامی مدیران موظف هستند با تمام توان در جهت تحقق دولت الکترونیک در استان تلاش کنند و در اجرای آن پیشرو باشند.

استاندار گیلان ایجاد و ارائه خدمات مورد نیاز شهروندان ، دسترس‌پذیری هر چه بیشتر دولت و خدمات ارائه شده توسط آن ، توجه به همه ابعاد ظرفیت‌های اجتماعی را از جمله مزایای بهره‌گیری ازدولت الکترونیک دانست و افزود : هدف اصلی تحقق دولت الکترونیکی، ارائه خدمات مؤثر و کارآمد به شهروندان با استفاده  از فن‏‎آوری اطلاعات و ارتباطات است، به گونه‏ای که دولت، بیشتر و بهتر پاسخگوی نیازهای شهروندان باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان از اختصاص 1 درصد از اعتبارات تملک دارایی دستگاههای اجرایی استان  برای توسعه دولت الکترونیک در استان خبر داد و افزود : در نظر گرفتن این اعتبارات از جمله اقداماتی به شمار می رود است که استان در جهت توسعه این بخش آغاز کرده و امیدواریم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز حمایت‌های بیشتری را در راستای توسعه فناوری در استان داشته باشد .

وی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در طی 2 سال اخیر در بخش فناوری و ارتباطات استان خاطر نشان کرد : در شروع به کار دولت یازدهم ، گیلان در بخش اجرای دولت الکترونیک در رده های آخر استان‌های کشور قرار داشت ولی اکنون باتوجه به تلاش‌های خوب صورت گرفته در این خصوص توفیقات خوبی حاصل گردید و امروز گیلان جزو 10 استان برتر کشور در این حوزه  می باشد .

وی با اشاره به توانمندی استان در جهت تحقق دولت الکترونیک تصریح کرد : گیلان از آمادگی لازم در جهت اجرای این مهم برخوردار بوده و شایسته آن است که جزو استان‌های برتر و پیشرو کشور در این حوزه    باشد.

دکتر نجفی بر ضرورت بهره‌گیری کامل از توان استان تأکید کرد و افزود : اعتقاد داریم که باید با تلاش مضاعف به جایگاه واقعی که در خور شأن آن هستیم دست یابیم .

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دولت در بخش توسعه دفاتر خدمات الکترونیکی روستایی گام‌های ارزشمندی را برداشته است افزود :  500 دفاتر خدمات الکترونیکی روستایی تا پایان سال جاری در استان راه اندازی خواهد شد و این آمادگی وجود دارد تا 1000 دفتر خدمات الکترونیکی روستایی را در استان عملیاتی کنیم.

دکتر نجفی با اشاره به تأکید رئیس جمهور به توسعه دولت الکترونیک تصریح کرد : باید اجرای دولت الکترونیک که در راستای برنامه های ابلاغی رهبر معظم انقلاب می باشد به نحو احسن شکل گیرد و استان گیلان از آمادگی کامل در جهت تحقق این مهم برخوردار است.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید عشق و علاقه خود به گیلان را در عمل و خدمت به مردم نشان دهیم  افزود : همه مدیران موظف هستند تا امکانات و ابزارهای مورد نیاز را در جهت اجرای دولت الکترونیک در استان فراهم کنند و هیچ عذری در این بخش پذیرفته نیست.

جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این همایش چابک سازی سازمان اداری کشور با کاهش هزینه و زمان ارایه خدمات، کمک به تحول صنایع و خدمات کشور با کاربرد فناوری‌های نوین با ارزش افزوده بالا، افزایش سهم بهره‌وری در کلیه بخش‌های کشور، افزایش فرصت‌های شغلی دانش محور و تسهیل کسب و کار سایر بخش‌ها را از جمله دستاوردهای مورد انتظار در اجرای دولت الکترونیک عنوان کرد.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *