فرهنگ و هنر 25 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

یادمان شاعر شهیر شالی «شیون فومنی» در زادگاهش برگزار می شود

به گزارش پایگاه آفتاب شمال ،  یوسف  نیک انجام  با  اعلام این خبر اظهار کرد: یادمان شاعر بزرگ گیلان میر احمد سید فخری نژاد معروف به شیون فومنی، ساعت 5 عصر پنج شنبه 26 شهریور ماه در مجتمع فرهنگی هنری سیدالشهداء (ع) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن تصریح کرد: این برنامه به همت انجمن شعر و ادب فومن و با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن و با حضور  «ناصر فیض» طنزپرداز  برجسته و داور برنامه  طنز قند پهلو برگزار خواهد شد.

نیک انجام؛ شیون را از افتخارات گیلان و از زمره شاعران جاودان ادبیات ایران معرفی کرد.

وی؛ هدف از برگزاری این مراسم را پاسداشت زحمت‌ها و خدمت‌های فرهنگی و ادبی و نیم قرن زندگی پرتحرک میراحمد فخری‏‌نژاد عنوان کرد.

این مسوول؛ تحقیق و پژوهش در زمینه ی فرهنگ، و ادب گیلان و ارائه مجموعه اشعار گیلکی در قالب غزلیات، منظومه ها و دو بیتی های محلی را از جمله آثار ماندگار شیون دانست.

نیک انجام تصریح کرد: پیش پای برگ، یک آسمان پرواز، گیله اوخان، کوچه باغ حرف، رودخانه در بهار و از تو برای تو را از دیگر آثار این شاعر فقید است.

میراحمد فخری‏‌نژاد ملقب به شیون فومنی از شاعران محبوب خطه شمال در سال 1325 در فومن چشم به جهان گشود و در سال 1377 پس از یک دوره بیماری مزمن کلیوی و پس از انجام پیوند کلیه در یکی از بیمارستان‏‌های تهران از دنیا رفت.

آرامگاه این شاعر در بقعه سلیمان‌داراب رشت بنا بر وصیتش در کنار مقبره میرزا کوچک جنگلی قرار گرفته است.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *