سیاسی 28 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

حضور آمانو در جلسه فردای کمیسیون برجام؛ احتمالا

  به گزارش پایگاه آفتاب شمال : سید حسین نقوی حسینی در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: مسئولان سازمان انرژی اتمی در پی دعوت انجام شده از آمانو به کمیسیون برجام گزارش دادند که تلاش می کنند مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی فردا در کمیسیون یادشده حضور پیدا کند .

وی درخصوص برنامه کاری جلسات این هفته کمیسیون ویژه بررسی برجام تصریح کرد: جلسات کمیسیون در هر 4 روز این هفته تشکیل می شود که البته مهمان ویژه نخواهیم داشت اما برگزاری ملاقات ها با سران قوا را دنبال خواهیم کرد.

نقوی حسینی همچنین برگزاری جلسات این کمیسیون همزمان با جلسات علنی مجلس را منوط به مجوز هیات رئیسه دانست و گفت: اگر مجوز بدهند در حین برگزاری جلسه علنی کمیسیون برجام نیز جلسات خود را برگزار خواهد کرد در غیر این صورت جلسات کمیسیون بعدازظهرها تشکیل می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستور جلسات این هفته کمیسیون ویژه بررسی برجام درباره تهیه گزارش نهایی خواهد بود.

حیدرپور: آژانس با ارائه گزارش‌های واقعی اعتماد ایران را جلب کند

همچنین عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر قریب‌الوقوع آمانو به ایران گفت: آژانس می‌تواند با ارائه گزارش واقعی از صنعت هسته‌یی ایران اعتماد ایران به آژانس را جلب کند.

عوض حیدرپور تصریح کرد:در تمام مشکلاتی که برای پرونده هسته‌یی جمهوری اسلامی ایران به وجود آمد، یک پای اصلی آن آژانس بوده است خصوصا از زمانی که آمانو به ریاست آژانس برگزیده شد.

وی ادامه داد: اما نهایتا، ایران با عزم راسخ و محکم به گفت و گوها ادامه داد تا این که به توافقنامه‌ای منجر شد که طی قطعنامه‌ای به تصویب شورای امنیت رسید و الان در شرف عملیاتی شدن است.

وی افزود: ‌سفر آمانو به تهران هم در راستای وظایف ذاتی‌ آژانس و هم وظایفی است که در پی توافق نامه به عهده آژانس گذاشته شده است، لذا اگر آمانو به دقت آنچه به او محول شده را به شکل قانونی و بدون اینکه تحت نظر آمریکایی‌ها باشد انجام دهد فرصت خوبی است که بی‌اعتمادی‌های گذشته جمهوری اسلامی ایران نسبت به آژانس از بین برود.

این نماینده مجلس ادامه داد: وظیفه آژانس به طور شفاف مشخص است و وظایفی که به عهده جمهوری اسلامی است نیز کاملا مشخص است، با توجه به اینکه ایران همواره سعی کرده آنچه آژانس به آن نیاز داشته اعم از اطلاعات و غیره را بدون کم و کاست در اختیار آنها قرار دهد، امیدواریم آمانو هم گزارش دقیقی از واقعیت‌های جمهوری اسلامی و آنچه در صنعت هسته‌یی جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد را تهیه کند.

حیدرپور با تاکید بر لزوم از بین بردن رفتار مغرضانه آژانس نسبت به ایران تصریح کرد: تضمین عینی که آژانس می‌تواند به ایران بدهد این است که گزارش خلاف واقع ننوسید ، شبهه ایجاد نکنند و آنچه واقعیت‌های هسته‌یی و تعهدات نظام جمهوری اسلامی است منعکس کنند.

وی کفت: معتقدم اگر آنها دقیقا حقایق را منعکس کنند جمهوری اسلامی تضمین لازم را به دست آورده است. ( صدا و سیما )

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *