استان 28 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

روز بازگشایی مدارس جشن ملی است

به گزارش آفتاب شمال : استاندار در شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه هر یک از مدیران استان در اولین روز مهر به مناسبت آغاز سال تحصیلی مکلفند در یکی از مدارس حضور ‌یابند گفت : این حضور به واسطه‌ی این است که ورود دانش آموزان به مدارس را در این روز ملی جشن می‌گیریم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، دکتر نجفی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در تجهیز و نوسازی مدارس استان افزود : تمهیدات لازم درخصوص تجهیزات گرمایشی به طور سریع پیگیری شود تا برای دانش آموزان اتفاق خاصی نیافتد و این انتظارات و مطالبات ما در ارتقای تجهیزات بسیار جدی است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در بحث عمرانی در کشور سه برابر سالهای 91 و 92 رشد داشته‌ایم گفت : علیرغم بدهی‌های به جا مانده از دولت قبل، در گیلان نیز در پروژه‌های عمرانی 3.2 برابر نسبت به سالهای 91 و 92 ارتقا داشته‌ایم که افتتاح مدارس و نیز طرح های هفته دولت گویای این عملکرد است.

وی کسب مقامات برتر از سوی دانش آموزان استان بویژه کنکور را قابل تقدیر عنوان و خاطر نشان کرد : با همه‌ی مشکلات اعتباری موجود ، فضای آرامی در آموزش و پرورش استان حاکم است که نشان از تدبیر و درایت در برنامه‌ریزی می‌باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش اهمیت قائل شدن به مطالبات و درخواست‌های فرهنگیان را ضروری عنوان و تصریح کرد : عنایات ویژه‌ی رئیس جمهور، دولت و تلاش رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزیر آموزش و پرورش در طرح رتبه بندی معلمان نشان از اهمیت قشر فرهنگیان است

وی بر ضرورت استفاده از امکانات موجود دستگاه‌ها برای کمک به آموزش و پرورش تأکید کرد و افزود : مسئولیت‌هایی که نسبت به پرورش دانش آموزان وجود دارد از عهده‌ی یک اداره کل خارج است و همه‌ی دستگاه‌ها باید به کمک آموزش و پرورش بشتابند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه هر یک از مدیران استان در اولین روز مهر به مناسبت آغاز سال تحصیلی مکلفند در یکی از مدارس حضور ‌یابند گفت : این حضور به واسطه‌ی این است که ورود دانش آموزان به مدارس را در این روز ملی جشن می‌گیریم تا اندیشه‌های سازندگی کشور به آنان منتقل شود.

استاندار گیلان افزود : سخنرانی مدیران در روز بازگشایی مدارس، آرشیو و به صورت کتابچه در خواهد آمد.

وی شهرداران را موظف به اجرای قانون درج شده درخصوص پرداخت 5 درصد عوارض شهرداریها به آموزش و پرورش دانست و تأکید کرد : شهرداران احساس نکنند که آموزش و پرورش موظف است با بودجه ها و اعتبارات محدود دولتی خود مدارس را تجهیز و نوسازی کند.

دکتر نجفی با اشاره نقش مهم خانواده ها برای کمک به تعلیم و تربیت آینده سازان کشور اظهار کرد: همه امکانات را برای فرزندانمان فراهم می کنیم اما کمک به آموزش و پرورش را وظیفه خود نمی دانیم.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه سخنان خود نقش شرکت های دانش بنیان را در ایجاد درآمد و اشتغال در استان گیلان بسیار موثر ارزیابی کرد و افزود : اعتقاد ما بر این است که برای ایجاد اشتغال در سطوح فارغ التحصیلان و افراد دارای هنر خاص و به منظور نجات جوانان از آسیب‌های اجتماعی باید از ظرفیت شرکت های دانش بنیان بهره مند شد.

وی استفاده از شرکت های دانش بنیان را برای شکوفائی بخش کشاورزی استان بسیار ضروری عنوان و یادآور شد : باتوجه به سال سختی که در مدیریت آب سپری کردیم در بحث چای، برنج، فندق، گل گاوزبان و دیگر محصولات، سال موفقی داشتیم و در بحث ابریشم علیرغم اینکه رو به صعود هستیم اما انتظارات ما بیش از اینهاست.

وی با اشاره به افرادی که با درآمدهای 50 تا 300 میلیون تومانی در صف یارانه بگیران حضور دارند گفت : این افراد دریافت یارانه را برای خود حق می دانند اما برای پرداخت مالیات درآمدهای خود هیچ تعهدی از خود نشان نمی دهند در حالیکه این مالیاتها در جهت توسعه کشور و اجرای پروژه های عام المنفعی همچون ساخت مدارس استفاده میشود .

در این مراسم مدیر کل آموزش و پرورش استان با قدردانی از توجهات ویژه استاندار به بخش های فرهنگی گفت : در روز آغاز سال تحصیلی 95-94 با حضور استاندار محترم در مدرسه توحید شهرستان رشت علاوه بر افتتاح این واحد آموزشی آئین بازگشائی مدارس برگزار می‌شود.

مهدی حاجتی افزود : تاکنون 349 هزار و 873 دانش آموز برای سال تحصیلی جدید در مدارس استان ثبت نام کردند.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *