اقتصادی 31 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مازندران به الگویی برای کشور تبدیل شود

به گزارش پایگاه آفتاب شمال ، در آستانه سفر کاروان تدبیر و امید به استان مازندران جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان مازندران با حضورمحمد شریعتمداری، معاون اجرایی رییس جمهور برگزار شد.
شریعتمداری در این جلسه که با شرکت نمایندگانی از بنگاه‌های خصوصی و تعاونی و نیز مدیران عامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری برگزار شد، با بیان اینکه باید استان مازندران تبدیل به الگویی برای کل کشور شود، بر عزم راسخ دولت به منظور تقویت و پیشبرد شرکت های دانش بنیان و صنعت سبز در کل کشور و بویژه در این استان تاکید کرد.
وی محیط زیست را از مهم ترین چالش ها و تهدیدات استان مازندران خواند و بر ضرورت برنامه ریزی برای رفع سریع مشکلات زیست محیطی این استان بویژه با یاری بخش خصوصی ، تاکید کرد.
معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: برخی سرمایه گذاران بخش خصوصی با پیشرفته ترین امکانات در جهت تبدیل زباله ها بویژه زباله های بیمارستانی به انرژی،آماده کار و فعالیت هستند که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.
دکتر شریعتمداری اظهار داشت:  دستگاه های سرمایه گذاری، مطالعاتی و عمرانی با همفکری و هدایت سازمان حفاظت از محیط زیست، رفع مشکلات زیست محیطی این استان را به عنوان اولویت در دستور کار خود قرار دهند.
معاون اجرایی رییس جمهوری با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید عزم راسخی برای حل مشکلات استان دارد، تصریح کرد: باید با تلاش و همکاری این تهدیدات را تبدیل به ماشین خلق ثروت نماییم و خوشبختانه بخش خصوصی نیز آمادگی خود را در این راه اعلام نموده است.
شریعتمداری با اشاره به اینکه «بازگرداندن شرایط زیست محیطی و حفاظت از این سرمایه ملی» یکی از شعارهای مهم دولت یازدهم برای استان است، ادامه داد: باید با بهرمندی از فرصت های سرمایه گذاری، استان مازندران را مجدد با مسئله حفاظت از محیط زیست آشتی دهیم چرا که باند سبز شمال کشور، سرمایه ای برای کل مردم ایران و حتی منطقه است.
معاون اجرایی رییس جمهوری تاکید کرد: با حل و فصل مشکلات زیست محیطی زیستی مازندران و پیشرفت گردشگری، ثروت عظیمی برای مردم این استان ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به همجواری این استان با  کشورهای همسایه شمالی، بر ضرورت بهره گیری از پتانسیل های استان برای تامین حجم قابل ملاحظه ای از نیازهای مختلف مردم این کشورها تاکید کرد.
دکتر شریعتمداری سپس به برگزاری جلسات توسعه و سرمایه گذاری استان های مختلف پیش از سفر استانی کاروان تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: حجم کارهای انجام شده توسط نهاد های عمومی غیر دولتی و بخش خصوصی و بانک ها در استان های مختلف قابل ملاحظه بوده و مجموعه سرمایه گذاری ها بسیار چشمگیر است و این روند باید با شتاب بیشتری تداوم یابد.
معاون اجرایی رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد با پیگیری های مجدانه شرایطی فراهم شود که استاندار مازنداران از حداکثر ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی و بانک ها بهره مند شود.
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید برنامه های خوبی برای پیشرفت و آبادانی استان درنظر گرفته شده است، افزود: حمایت از پروژه های استانی با کمک وزارتخانه ها و بانک مرکزی کمک بزرگی به استان خواهد بود.
شریعتمداری با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان مازندران تلاش های بسیار خوبی برای حل مشکل بیکاری با کمک استاندار انجام شده است، اظهار داشت: امیدوارم با جذب امکانات مشکل بیکاری در این استان ازبین رفته و شاهد اشتغال جوانان مازندرانی باشیم.
معاون اجرایی رییس جمهوری در ابتدای این جلسه با بیان اینکه استان مازندران مرکز فقاهت و پرورش علمای بزرگی درکشور بوده است، گفت: علمای این استان در مبارزات کلامی و قلمی خود منشا تحولات عظیمی در تاریخ کشور بوده اند.
وی با اشاره به ظرفیت های بالای علمی نیروی انسانی این استان ادامه داد: در حال حاضر اساتید دانشگاهی و دانشمندان این استان  منشاء خیر و برکت برای مردم ایران و حتی جهان هستند.
شرکت کنندگان در جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان مازندران ضمن بررسی مسایل و مشکلات استان در زمینه های گوناگون و همچنین فرصت های سرمایه گذاری در بخش های صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری، حمل و نقل و شیلات، بر روند تکمیل پروژه های استانی و عملیاتی شدن طرح های دولت تدبیر و امید تاکید کردند.
در این نشست صالحی امیری مشاور رئیس جمهور و رییس کتابخانه ملی و اسناد جمهوری اسلامی ایران و ربیع فلاح استاندار مازندران به تشریح ظرفیت ها و قابلیتهای مازندران در حوزه های مختلف پرداختند. ( پایگاه اطلاع رسانی دولت )

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *