اجتماعی 07 مهر 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

جانباختگان حادثه منا فردا تشییع می شوند

طبق آخرین آمارها ۲۲۸ زائر ایرانی تا این لحظه در حادثه منا جان باخته‌اند که به کشور منتقل می‌شوند، همچنین از دیشب ۱۰ مجروح حادثه پس از بازگشت در بیمارستانهای تهران بستری شده اند.

به گزارش پایگاه آفتاب شمال ، سید علی هاشمی استاندار تهران در مورد برگزاری مراسم تشییع پیکر جانباختگان، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری مراسمی ویژه ،برای تشییع پیکر زائران جانباخته انجام شده و به محض اینکه تعداد و زمان انتقال این افراد مشخص و اعلام شود، به صورت رسمی از آنها استقبال خواهیم کرد.

وی گفت: در این مراسم رئیس‌جمهور شخصیت‌های کشوری و لشگری و … حضور خواهند داشت.

استاندار تهران تاکید کرد: ابتدا تمامی زائران فوت شده به فرودگاه منتقل می‌شوند و سپس از همان جا، به استان‌های خودشان منتقل و مراسم تشییع نیز در آنجا برگزار خواهد شد.

هاشمی از آمادگی برگزاری مراسم در میدان امام حسین (ع) و مصلای امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: پس از اینکه تعداد زائران تهرانی مشخص شد، چنانچه تعداد آنها کم بود، مراسم تشییع در میدان امام حسین (ع)و اگر بیشتر بود در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

همچنین مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت نیز در گفتگو با خبرنگار مهر،به آخرین آمار جانباختگان حادثه منا اشاره کرد و گفت: تا این لحظه ۲۲۸ فوت شده، ۲۴۶ مفقود و ۲۷ زائر نیز در بیمارستان‌ها بستری هستند.

وی تاکید کرد: عملیات انتقال به کشور امروز انجام می‌شود و شناسایی مفقودان حادثه همچنان ادامه دارد و هیچ زائری نیز در عربستان دفن نخواهد شد.

وزير بهداشت بلافاصله از فرودگاه جده عازم مكه مكرمه شد

همچنین سيد حسن هاشمي وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي براي بررسي وضعيت حجاج جان باخته ، مفقود و مجروح ايراني درحادثه مني بلافاصله پس از ورود به فرودگاه جده عازم مكه مكرمه شد.

در اين سفر دكتر اميرمحسن ضيايي رئيس جمعيت هلال احمر، اسدي لاري مديركل امور بين الملل وزارت بهداشت و حسن قشقاوي معاون كنسولي وزارت خارجه وزير بهداشت را همراهي مي‌كنند
گفتني است به دنبال وقوع حادثه دلخراش مني و كشته و مفقود شدن نزديك به پانصد تن از زائران ايراني خانه خدا ، موضوع سفر برخي از مسئولان ارشد دولت به عربستان در دستور كار قرار گرفت.

بر اساس اطلاعات جمع آوري شده از شاهدان عيني و بعثه هاي حج كشورهاي اسلامي بيش از دو هزار حاجي از كشورهاي مختلف در حادثه مني جان باخته اند.
فاجعه مني پنجشنبه هفته گذشته همزمان با روز عيد قربان و هنگام حركت زائران براي رمي جمرات بر اثرسوءمديريت و بي تدبيري پليس ومسئولان سعودي رخ داد.

جانباختگان حادثه منا فردا تشییع می شوند

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت به برنامه های وزیر بهداشت در مکه اشاره کرد و گفت: دکتر هاشمی وزیر بهداشت، دکتر ضیائی رئیس جمعیت هلال احمر و قشقاوی معاون کنسولی وزارت امور خارجه صبح امروز وارد مکه شدند و قرار است تا ساعاتی دیگر از سردخانه ای که اجساد در آنها نگهداری می شود بازدید کنند.

وی گفت: همچنین دیدار و دلجویی از خانواده های داغدار مفقودین و فوتی ها از دیگر برنامه های وزیر بهداشت است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در نشستی با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، سازمان حج و زیارت، مرکز پزشکی حج و وزارت خارجه مسائلی در مورد زائران مفقودی، فوتی و مجروحان مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد. همچنین بازدید از بیمارستان هلال احمر در مکه و بیمارستان های مکه که مجروحین در آن بستری هستند از دیگر برنامه های وزیر بهداشت و هیات های همراه است.

مرعشی در پاسخ به اینکه آیا کانتینرهای جدیدی باز شده اند یا خیر گفت: هنوز اطلاع دقیقی از این موضوع نداریم اما از دیروز بازدید از سردخانه های جدید در دستور کار قرار گرفته و کانتینرهای جدید نیز از دیشب به کانتینرهای قبلی اضافه شده و عملیات بازدید آنها در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه هواپیمایی برای انتقال اجساد وارد جده می شود گفت: هواپیمایی از جمهوری اسلامی ایران امشب وارد جده می شود و مراسم تشییع فردا در تهران انجام می شود.
( مهر )

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *