استان 15 مهر 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مشاور رئيس جمهور ودبير شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي كشور: منطقه آزاد انزلي مستعدترين منطقه براي سرمايه گذاري و توسعه صنعتي است

به گزارش پایگاه آفتاب شمال : مشاور عالي رئيس جمهوري و دبير شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در مراسم بهره برداري از طرح هاي توسعه اي اين منطقه با بيان اينكه منطقه آزاد انزلي، مستعدترين منطقه براي سرمايه گذاري و توسعه صنعتي است اظهار داشت: اقليم مناسب ، موقعيت زندگي ، دسترسي به فرودگاه ، بزرگراه ، حمل و نقل ، بندرگاه و آب و برق و ساير زيرساخت ها را از جمله ويژگي هاي مهم اين منطقه براي جذب سرمايه گذار عنوان كرد .

وي اضافه كرد: اين منطقه حائز شرايط و تمامي امكانات زيرساختي براي جذب سرمايه گذاران است كه اميدوارم با تفاهم نامه اخير ميان اين منطقه با چين و اكتائو قزاقستان مسير مراودات بين المللي و تجاري در اين منطقه بهبود يابد.

مشاور رييس جمهور گفت: كليد توسعه منطقه آزاد انزلي احداث مجتمع بندر كاسپين است؛ چراكه بندر قديم انزلي ظرفيت هاي توسعه اي ندارد و كاسپين مي تواند تمامي نيازهاي اقتصادي منطقه و استان را برطرف كند.

تركان با اشاره به اينكه در اوايل انقلاب از گيلان و مازندران به عنوان قطب كشاورزي نام برده مي شد، اما امروزه اين دو استان همگام با صنعتي شدن به توسعه مي رسند افزود:  تنها سه درصد از توليد ناخالص ملي ايالات متحده و پنج درصد توليد ناخالص ملي آلمان سهم كشاورزي است، بنابراين سهم اندك صنعت در توليد ناخالص داخلي كشور بايد افزايش يابد و گرچه كشاورزي خيلي مهم است و كشورها به دنبال تامين مواد غذايي مورد نيازشان هستند؛ اما راه توسعه كشور پرداختن به صنعت در كنار كشاورزي است .

وي تاكيد كرد : مناطق آزاد بايد در مسير تسهيل توليد ، توسعه صادرات، انتقال فناوري و تامين نيازهاي كشور نقش آفريني كنند.

تركان با اشاره به اينكه بايد به موقع و به درستي در صنعتي شدن منطقه آزاد كار كنيم، افزود: سرمايه گذار براي اينكه سرمايه گذاري صنعتي كند، جايي مي رود كه زيرساخت هايي نظير آب، برق، جاده، فرودگاه و دسترسي و … وجود داشته باشد .

دبير شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي هم چنين يكي از موانع اصلي فعاليت ها در مناطق آزاد را اقدامات بانك ها در عدم پيگيري در مقررات دانست و گفت: وقتي فردي از بانك تسهيلات بگيرد و آن را به موقع پرداخت نكند راه را براي ديگران نيز بازكرده كه ميزان بالاي مقررات بانك ها مبين اين موضوع است.

مشاور رييس جمهور تاكيد كرد: بانك ها بايد پيگير مقررات خود باشند تا تسهيلات اعطايي به افراد در راه صحيح و با هدف از پيش تعيين شده مصروف شده باشد.

تركان متذكر شد: مناطق آزاد حسابرسي تسهيلات پرداختي را شروع كنند، چون بي توجهي به اين امر در واقع ظلم به واحدهاي نيازمند تسهيلات است.

دبيرشورايعالي مناطق آزاد كشور همچنين وجود زيرساخت ها را براي جذب سرمايه گذاران ضروري دانست و افزود: سرمايه گذار به دنبال منفعت و بازدهي مالي است، پس شرط جذب آنان در مناطق آزاد وجود زيرساخت هاي مناسب است كه اهتمام به تكميل آن ها در مناطق آزاد آغاز شده است.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *