اقتصادی 21 مهر 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

استقبال ژاپن از حضور در صنعت نفت ايران

به گزارش پایگاه آفتاب شمال : بيژن نامدار زنگنه  بعد از ديدار با فوميو کيشيدا وزير امور خارجه ژاپن گفت : در ديدار با وزير ژاپني که دومين ديدار وزيران اين کشور بعد از توافق ژنو بود به طور اصولي خواهان بازگشت و تجديد روابط دوجانبه به سطح قبل از تحريمها و حتي بهتر از آن بعد از اجراي برجام شديم.

وي افزود: انتظار ما اين بود که ژاپن سطح برداشت و خريد خود را از نفت ايران به سطح قبل از تحريمها برساند که با موافقت وزير امور خارجه ژاپن روبرو شد.

زنگنه افزود: همچنين در اين ديدار که با حضور نمايندگان همه شرکتهاي مطرح ژاپني در زمينه نفت و گاز و انرژي برگزار شد، همه اين شرکتها نسبت به بازگشت به بازار ايران ابراز علاقه کردند.

وزير نفت تصريح کرد: در اين ديدار با تشريح شرايط جديد اقتصاد و بازار انرژي کشورمان، درباره شرايط قراردادهاي جديد، سرمايه گذاري خارجي و حضور پيمانکاران ژاپني در طرح هاي انرژي ايران و از جمله نفت، گاز، پتروشيمي، پالايش و انتقال و همچنين صنايع پايين دستي و بالا دستي نفت گفتگو کرديم.

وي صرفه جويي در مصرف و کاستن از شدت انرژي، گازهاي فلر (مشعل) و حوزه گاز مايع LNG را از ديگر محورهاي مذاکرات با ژاپن اعلام کرد و افزود: همچنين ژاپن ابراز علاقه کرد که در طرحهاي بالا دستي نفت ايران هم حضور داشته باشد که ما اعلام کرديم آماده دريافت پيشنهاد آنها هستيم.

وزير نفت با اشاره به علاقه وافر شرکتهاي ژاپني براي حضور در بازار انرژي ايران افزود: ژاپن علاقه زيادي به حضور در بخش خدمات و پيمانکاري دارد که به انها تاکيد کرديم اگر متقاضي حضور در پيمانکاري و خدمات هستيد بايد پوششهاي بيمه اي خود را براي انها ايجاد کنيد تا پيمانکاران بتوانند با اتکاي به اين پوششها طرح هاي خود را فاينانس کنند.

زنگنه با اشاره به سابقه خوب روابط دو کشور افزود: به زودي و با اجرايي شدن برنامه جامع اقدام متقابل هسته اي (برجام) شاهد به ثمر نشستن ديپلماسي نفتي کشور خواهيم بود چراکه بسياري از کشورهاي غربي منتظر رسميت يافتن اين برنامه براي حضور در طرح هاي انرژي ايران هستند. ( صدا و سیما )

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *