استان 25 مهر 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برگزاری یادواره سرداران ، فرماندهان و 444 شهید والامقام نیروی انتظامی استان گیلان، 38 شهید فرماندهی انتظامی در شهرستان لنگرود

به گزارش پایگاه آفتاب شمال ، علی لاریجانی عصر چهارشنبه در یادواره سرداران ، فرماندهان و 444 شهید والامقام نیروی انتظامی استان گیلان، 38 شهید فرماندهی انتظامی شهرستان لنگرود و یادبود سردار شهید حسین همدانی در مسجد جامع لنگرود اظهار کرد : با این توافق ، دانش هسته ای در ابعاد مختلف باقی می ماند و در این راه، مسئولان زحمات زیادی کشیدند تا این تواق تثبیت شود.

وی با یادآوری مصاف جدی ایران در صحنه بین الملل با کشورهای غربی افزود : 12 سال با غرب درگیر بودیم و آنها هیچ وقت حاضر نبودند بر اساس ضوابط بین المللی، حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسند و از در زور، وارد می شدند.

رییس مجلس ادامه داد : مذاکرات متعددی در این مدت انجام شد اما باز هم آنها نمی خواستند حقوق ملت ایران را تامین کنند و فقط با زبان زور ، سخن می گفتند.

وی با بیان اینکه ما چاره ای جز استقامت نداشتیم ، گفت : با همین استقامت توانستیم فناوری صلح آمیز هسته ای را به جایی مطلوب برسانیم.

لاریجانی خاطرنشان کرد : آنها به دنبال ایجاد بلوا و سر و صدا بودند تا جلوی پیشرفت کشور را سد کنند اما ما ایستادگی کردیم و این ایستادگی، جواب داد.

وی نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه را پررنگ و برجسته خواند و افزود : با هدایت های معظم له ، ایستادگی کردیم و تصمیم دقیقی گرفته شد.

رییس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه دولت های غربی هزینه های زیادی برای ما ایجاد کردند، گفت : آنها ما را تحریم کردند، فشار آوردند و خیلی از اتهاماتی که زدند ، بلوف بود ولی ما مقاومت کردیم.

وی ادامه داد : خوشبختانه ایران اسلامی از ظرفیت های خوبی در فناوری هسته ای برخوردار است و طی دو سال مذاکره اخیر ، آنها فهمیدند که با فشار، تهدید و تحریم نمی توانند جلوی پیشرفت هسته ای ایران را بگیرند.

لاریجانی تصریح کرد : آنها به مذاکره روی آوردند ، ما هم مذاکره را ترک نکردیم و توانستیم تحریم ها را از سر ملت ایران برداریم و دانش هسته ای خود را تثبیت کنیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه گام بلندی برداشته که تبدیل به توافق شد ، گفت: در این راه ، زحمات زیادی کشیده شد اما همچنان شیطنت هایی وجود دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود : اگر طرف مقابل ، تحریم ها را لغو نکند و به بهانه هایی، تحریم ها را احیا کند؛ همکاری ما متوقف خواهد شد و اگر فکر می کنند می توانند در وسط کار دغل کاری کنند ، مجلس به این موضوع ورود می کند.

وی با ابراز امیدواری اینکه پس از این، فضای باز اقتصادی را در کشور شاهد باشیم ، از شورای نگهبان قانون اساسی نیز برای تایید طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام ، قدردانی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سیستم دفاعی کشور تعطیل بردار نیست ، گفت : فعالیت های دفاعی ایران اسلامی در هیچ شرایطی، محدود نخواهد شد.

لاریجانی ادامه داد : شورای عالی امنیت ملی کشور نیز به این موضوع ، نظارتی کامل دارد.

وی همچنین به شرایط منطقه اشاره و اضافه کرد : شرایط منطقه ، شرایطی حساس و پرتلاطم است و در 70 – 80 سال گذشته ، تا به این اندازه، بحران در منطقه نداشته ایم.

وی با بیان اینکه اکثر کشورهای منطقه دچار بحران امنیتی هستند ، ادامه داد : گاهی برخی فکر می کنند می توانند مشکلی برای دیگران ایجاد کنند اما این سم مهلک ، به آنها نیز نفوذ می کند.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد : جمهوری اسلامی ایران، با حساسیت ویژه ای شرایط منطقه را دنبال می کند.

وی مهمترین موضوع حال حاضر کشور را مسائل اقتصادی عنوان و بیان کرد : ما وارد فاز جدیدی شده ایم و دریچه هایی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور گشوده شده است.

لاریجانی تاکید کرد : مسئولان باید برای حل مشکلات ، یکدل و همزبان باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با چالش هایی از لحاظ اقتصادی مواجه هستیم ، گفت : در بخش تولید ، لطمه هایی خورده ایم و از این حیث ، شرایط خوبی نداریم و باید حرکتی جهش وار در این زمینه صورت گیرد.

وی همچنین از اختصاص 500 میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاهای کشور خبر داد و افزود : برای چایکاران و برنج کاران نیز مصوبات مهمی در بودجه کشور لحاظ شده است.

لاریجانی یادآور شد: اگر سربلندی کشور را می خواهیم ، باید بنیه اقتصادی درونی را تقویت کنیم چراکه اگر ضعیف باشیم، نمی توانیم به آرمان های بلندی که به دنبال آنها هستیم ، برسیم.

رییس مجلس شورای اسلامی در خاتمه سخنان خود ، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی گفت : ناجا با مردم و برای مردم زندگی می کند و در شرایط سخت ، با مردم و در کنار مردم است و در برخورد با اشرار نیز ، جان خود را فدا می کند.

وی ادامه داد : این روحیه مجاهدت و شهادت طلبی، باعث پویایی و بالندگی ناجا شده و توانسته اند به خوبی از حریم امنیت کشور حراست کند.

یادواره سرداران ، فرماندهان و 444 شهید والامقام نیروی انتظامی استان گیلان، 38 شهید فرماندهی انتظامی شهرستان لنگرود و یادبود سردار شهید حسین همدانی عصر چهارشنبه با سخنرانی رییس قوه مقننه در مسجد جامع لنگرود برگزار شد.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *