ورزشی 28 مهر 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برگزاری مسابقات فوتسال امر به معروف و نهی ازمنكر

به گزارش آفتاب شمال : در راستای تحقق و احیای فرهنگ فریضه امر به معروف و نهی از منکر در دستگاههای دولتی و غیردولتی،تلاشها و اقدامات ارزنده ای در شركت سهامي برق منطقه اي گيلان صورت گرفت. شورای امر به معروف و نهی از منکر شركت سهامي برق منطقه اي گيلان فعالیتهای مختلفی را در این راستا انجام داد.
دستورات قرآنی
شورای امر به معروف و نهی از منکر شركت سهامي برق منطقه اي گيلان گفت:
در قرآن کریم در آیه 110 سوره آل عمران آمده است شما ( مسلمانان حقیقی) نیکوترین امتی هستید که پدیدار گشته اید برای اصلاح بشر.که مردم را به نیکوکاری امر می کنید و از بدکاری باز می دارید و ایمان به خدا دارید و اگر اهل کتاب همه ایمان می آوردند بر آنان چیزی بهتر از آن نبود.لیکن برخی از آنان با ایمان و بیشترشان فاسق و بدکارند.
این شورا افزود:
در همین راستا مقام معظم رهبری نیز فرمودند.«در جامعه اسلامی، تکلیف عامه مردم امر به معروف و نهی از منکر است.»
قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر
این شورا با اشاره به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت:در خرداد ماه امسال به منظور حمایتهای لازم از آمران به معروف و ناهیان از منکر قانون مذکور به تصویب رسید تا بر اساس قوانین ، اقدامات عملی و اجرایی انجام شود.
اهداف اجرای این طرح
این شورا در مورد اهداف اجرای این طرح گفت:
طرح احیای فرهنگ فریضه امر به معروف و نهی از منکر در دستگاههای دولتی و غیردولتی با هدف گسترش فرهنگ فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر – تذکر لسانی در مراکز اداری دولتی و خصوصی ، استفاده از ظرفیت و توانایی کارکنان دستگاههای دولتی و انتقال تجارب و به کارگیری از شیوه های مناسب تذکر لسانی اجرا می شود.
طرح موضوع
شورای امر به معروف و نهی از منکر شركت سهامي برق منطقه اي گيلان در ادامه گفت:
یاوران معروف در اجرای تذکر لسانی زیر نظر شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه متبوعه تشکیل و فعالیت می کنند و این افراد با گذراندن دوره های آموزشی بهترین شیوه های تذکر لسانی را با عمل، رفتار و گفتار اجرا خواهند کرد.
برگزاری جلسات
این شورا افزود:برای تداوم روند اجرایی، 4 جلسه در شورا برگزار شد و علاوه بر آن با تشکیل 3 هسته متشکل از 25 نفر که جلسات آن نیز بطور جداگانه توسط دبیر شورا و حجت الاسلام والمسلمین جهانگیری امام جماعت شرکت برگزار شده است. و در هر یک از این جلسات ضمن برشمردن شرح وظائف محوله ، تداوم روند اجرایی حسب موازین قانونی مورد تاکید قرار گرفت.علاوه بر انجام وظائف محوله، حسب قوانین و اهداف مورد نظر از توانمندیهای اعضای شورا و هسته ها در خصوص برگزاری مسابقات ورزشی نیز بهره گرفتیم.همچنین در گرامیداشت هفته دفاع مقدس یک دوره مسابقات والیبال با همکاری پایگاه مقاومت بسیج ادارات و واحد ورزش شرکت با حضور تیمهای ورزشی پایگاههای مقاومت ادارات شهرستان رشت برگزار کردیم که با استقبال بسیار خوبی روبه رو شد.
ایام ا… دهه مبارک فجر
این شورا همچنین گفت:در ادامه روند مشارکتها در نظر داریم انشاا… همانند مسابقات والیبال به میزبانی شركت سهامي برق منطقه اي گيلان ، مسابقات فوتسال گرامیداشت ایام ا… دهه مبارک  فجر نیز در سطح شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات استان برگزار کنیم.
حضور در صحنه
بر اساس فراخوان ستاد هماهنگی شورای امر به معروف و نهی از منکر، اعضای این شورا با خیل علاقه مندان همواره در همه مراسم ها و اعیاد و راهپیمایی ها به صورت باشکوه و گسترده حضور دارند.
ویژه برنامه ها
این شورا با اشاره به اجرای ویژه برنامه های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر افزود:از اول تا هفتم محرم یعنی از 23 تا 29 مهرماه، ضمن گرامیداشت روز جامعه بدون منکر در خصوص مباحث تبلیغی در  نشستها و گردهمایی ها، تذکر لسانی و دیگر موارد اعلام شده ، اقدامات شایسته و لازم به بهترین شکل ممکن انجام گرفته است و علاوه بر آن در این هفته طی مراسمی از 4 نفر از فعالان امر به معروف و نهی از منکر تحت عنوان یاوران هسته های امر به معروف و نهی از منکر قدردانی خواهد شد.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *