فرهنگ و هنر 28 مهر 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نمایشگاه خوشنویسی به مناسبت ماه محرم و هفته خوشنویسی در رودسر افتتاح شد

به گزارش پایگاه آفتاب شمال ، همزمان با آغاز ماه محرم و هفته خوشنویسی، نمایشگاه آثار استاد محمدرضا رحمتی و جمعی از هنرمندان ممتاز خوشنویسی رودسر عصر شنبه 25 مهر در مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان افتتاح شد.

خوشنویسی هنری است که به درخشش مفاهیم و معانی متعالی از حکمت و ادب فارسی در فرهنگ ما مدد رسانده است، هرچند خود نیز در نظر اهل هنر و معرفت جلوه ای از حکمت و حشمت این فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی است.

در این نمایشگاه تعداد 30 تابلو خطوط نستعلیق، سیاه مشق و شکسته از آثار استاد محمدرضا رحمتی و تعداد 10 تابلو خطوط نستعلیق و شکسته نیز از آثار شاگردان و هنرجویان وی به نمایش گذاشته شده است.

در آیین افتتاح این نمایشگاه، سیدوحید فخرموسوی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام، از برگزاری برنامه های متنوع هنری با حمایت این اداره کل در آینده نزدیک در شهرستان رودسر خبر داد.

[نمایشگاه خوشنویسی به مناسبت ماه محرم و هفته خوشنویسی در رودسر افتتاح شد]

گفتنی است؛ استاد رحمتی کار خوشنویسی را زیر نظر استاد میرراضی رودسری یکی از اعضای انجمن خوشنویسان ایران آموخته و نمایشگاه برپا شده پنجمین کار این هنرمند می باشد.

علاقمندان جهت بازدید از نمایشگاه خوشنویسی «مشق عشق» می توانند تا پایان مهرماه، صبح ها از ساعت 9 الی 12 و عصرها از ساعت 15 الی 18 به نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر مراجعه نمایند.
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رودسر

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *