فرهنگ و هنر 06 آبان 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

استاندار گیلان : نهاد کتابخانه های عمومی نیازمند حمایت بیشتر مدیران استان است

به گزارش پایگاه آفتاب شمال : دکتر محمدعلی نجفی در این دومین  نشست تخصصی انجمن کتابخانه عمومی استان  که با حضور جمعی از مدیران در محل استانداری برگزار شد با اشاره به اهمیت حمایت از نهاد کتابخانه های عمومی در توسعه فرهنگی افزود : بخشی از نیازهای کتابخانه‌های عمومی استان مسائل سخت افزار که باید امکانات مورد نیاز فراهم شود و بخش دیگر آن که از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد بخش نرم افزاری می‌باشد که باید فضای درک متقابل در خصوص این مهم در جامعه ایجاد شود.
استاندار گیلان همچنین با اشاره به پروژه نیمه تمام کتابخانه مرکزی رشت، برجذب اعتبارات سفر رئیس جمهوری در ارتباط با این پروژه تاکید کرد.
وی در ادامه ضرورت پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه ها از محل شهرداری ها را یادآور شد و افزود: بایستی تلاش شود تا هیچ بدهی در این ارتباط باقی نماند و سهم هر شهر در حوزه فرهنگی همان منطقه هزینه شود.
استاندار گیلان بر ضرورت توسعه فضای کتابخانه‌های استان تأکید کرد و افزود : باید شرایطی فراهم گردد تا کتابخانه‌ها تبدیل به فضای مناسبتر در شهر و روستاها گردد.
دکتر نجفی با توجه به نزدیک بودن هفته کتاب و کتاب خوانی به ترویج این فرهنگ و تکریم فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی تاکید کرد.
وی فضای کاری در آینده را به نفع گیلان دانست و افزود : آینده استان در بخش های اقتصاد دانش بنیان روشن است و می باید این موضوع در ارتباط با حوزه فرهنگ استان نیز رقم بخورد.
دکتر نجفی افزود : استان گیلان دارای پیشینه ای قوی در حوزه فرهنگ است که این پیشینه مهمترین ظرفیت استان برای ارتقای سطح اندیشه و فرهنگ گیلان محسوب می شود.
وی به لزوم توجه به مشارکت اجتماعی و همراهی مردم در بخش فرهنگ تأکید کرد و افزود : باید بدور از فضاهای سیاسی و با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی در جهت تقویت بخش فرهنگی تلاش کنیم.
استاندار با بیان اینکه متاسفانه اقداماتی که تا به امروز در حوزه فرهنگ در سطح استان انجام گرفته کافی نبوده و باید در این زمینه تلاش بیشتری شوداظهار کرد: بدلیل وجود مشکلات بسیار گذشته در زمینه عمرانی و اقتصادی بخش اعظم زمان معطوف به این موضوع شد و وقت کمتری صرف حوزه فرهنگی شده است.
وی ادامه داد: می بایست از این پس، با تعامل و ارایه راهکارهای کارشناسی مدیران، گام های محکمی در زمینه تقویت حوزه فرهنگی برداشته شود.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز با ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در این بخش از وجود تعداد 100 کتابخانه عمومی در استان خبر داد و افزود : از لحاظ شاخص فضای سرانه مطالعه گیلان رتبه 26 را در کشور به خود اختصاص داده است.
محمد پور با اعلام بدهی ۶ میلیاردی شهرداری ها به کتابخانه های عمومی استان گفت: تاکنون فقط 15 شهرداری نیمی از تعهدات خودرا انجام داده اند.
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین از افتتاح نخستین کتابخانه عمومی ویژه کودک همزمان با هفته کتاب در رشت خبر داد و گفت : این کتابخانه که به طور تخصصی و ویژه کودکان است، دومین کتابخانه تخصصی کودک در سراسر کشور است که برای نخستین بار در شهر رشت افتتاح می شود.
در پایان کارت عضویت افتخاری کتابخانه‌های عمومی و لوح تقدیر دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به استاندار گیلان اهداء شد.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *