اجتماعی 06 آبان 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

160برنامه طی هفته پدافند غیرعامل در گیلان اجرا می شود

به گزارش پایگاه آفتاب شمال : امیر مرادی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان اجرای 40برنامه از این تعداد را طی این هفته از برنامه های شاخص عنوان و اضافه کرد: این برنامه ها با شعار مصون سازی کشور با همدلی و همزبانی آغاز می شود.
وی تصریح کرد: 12 کارگروه تخصصی با 16 فرماندار به عنوان رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستانی مجموعه پدافند غیرعامل استان را تشکیل می دهند.
وی با بیان این که پدافند غیرعامل یک سری مجموعه اقدام های پیشگیرانه است که موجب کاهش خسارات و افزایش بازدارندگی در مقابل تهدیدات انسان ساز می شود، اظهار کرد: در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید و بر اساس مصوبات شورای پدافند غیرعامل استان به ریاست جناب اقای دکتر نجفی استاندار محترمدر باره اهمیت اجرای برنامه های پدافند غیرعامل؛ مهمترین هدف های ما را پیشگیری از تهدیدات و افزایش امنیت جان انسان ها در بالاترین سطح ممکن قرار داده ایم.
مرادی گفت: هم افزایی بین مجموعه عوامل دست اندرکار در باره تهدیدهای سایبری، زیستی و اقتصادی که مهمترین این تهدیدهاست؛ خودمان را برای مقابله با آنها آماده می کنیم.
وی معرفی ضرورت ها، کارکردها، و فعالیت های پدافند غیرعامل و گفتمان سازی و فرهنگ سازی پدافند غیرعامل درسطح جامعه را از دیگر اهداف اجرای برنامه های پدافند غیرعامل ذکر کرد.
وی اظهار کرد: انجام تبلیغات محیطی در مناطق مختلف ، تکثیر لوح فشرده وجزوات آموزشی ؛ آموزش 200 مربی و معلم به مدت سه روز و صدور گواهی مربیگری پدافند غیرعامل توسط کارگروه فرهنگی آموزشی برای تدریس و آموزش پدافند غیرعامل، کارگاه آموزشی یک روزه در سطوح ادارات استانی و شهرستانی، برگزاری رزمایش برای آمادگی بیشتر در مقابل تهدیدات دشمن، نواختن زنگ پدافند غیرعامل در مدارس، اجرای مانور نجات و امداد در 50 مدرسه و آموزش و آشنایی دانش آموزان با پدافند غیر عامل برای 25 مدرسه؛تجلیل از نخبگان و فعالان پدافند غیرعامل؛شرکت در گفتگوی خبری صدا و سیما؛دیدار اعضا شورای پدافند غیر عامل با نماینده ولی فقیه در استان؛شرکت در نماز جمعه و سخنرانی قبل خطبه ها از جمله این برنامه هاست.

مرادی تصریح کرد: پروژه احداث خط انتقال آب رسانی از محل سد تا محل بند سد مخزنی آیت الله بهجت (ره) و بهره برداری از آن به روش BOT ، پروژه هوشمند سازی سد سپیدرود،بازدید از مرکز دیتا سنتر ، همایش تخصصی پدافند زیستی و بیولوژیک، همایش تخصصی مدیران کل، فرمانداران و فرماندهان و کارشناسان دستگاه های اجرایی و همایش تخصصی پدافند غیرعامل و موضوع های مربوط به صنعت، معدن و تجارت و همایش تخصصی مبحث 21 مقررات ملی ساختمان و برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر از دیگر برنامه های این هفته است.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *