اقتصادی 18 آبان 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

یکی از مهم‌ترین اصول اقتصاد مقاومتی حمایت از صنعت و تولیدات داخلی است

به گزارش پایگاه خبری آفتاب شملا ، جلسه شورای عالی بسیج کارگری گیلان با حضور اعضای این شورا و به میزبانی شرکت شهرک های صنعتی برگزار گردید .

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ضمن عرض خیرمقدم خدمت اعضای شورای عالی بسیج کارگری استان بیان داشت : بخش خصوصی به‏ویژه صنایع کوچک و متوسط، عامل مهمی در توسعه اقتصادی هستند.

وی در ادامه گفت : این صنایع با کارآفرینی، نوآوری و ایجاد فرصت¬های شغلی جدید، بر رشد اقتصادی اثر می‏گذارند و به همین دلیل، در ایران، به منظور توسعه فعالیتهای اشتغال‏زا، بنگاه‏های خرد و متوسط مورد توجه قرار گرفته‏اند.

طهمورث لاهوتی اشکوری بیان داشت : با توجه به این‏که درصد بالایی از واحدهای صنعتی کشور، کوچک و متوسط هستند و بیش از نیمی از شاغلان بخش صنعت را در خود جای داده‏اند ، این صنایع از اهمیت بسزایی برخوردار شده و می‏توانند نقش اساسی در برنامه‏های آتی توسعه صنعتی و اقتصادی کشور داشته باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان نیز در این مراسم گفت: در سال همدلی و همزبانی با قرار دادن مدیریت جهادی به دنبال ایجاد شرایط بهینه در راستای حمایت از تولید هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین سمیعی در ادامه به بیان اهمیت کار پرداخت و گفت : کار مهمترین عاملی است که حیات بشری را تحت الشعاع خود قرار می دهد و عزت و سربلندی هر فرد و اجتماعی بستگی به میزان وجود آن دارد.

وی در همین راستا بیان داشت : افتخار ما این است که برای حل مشکلات جامعه کارگری قدمی برداریم و ماهیت بسیج کارگری نیز این است که محل اعتماد و رجوع مردم باشد .

وی از اقتصادمقاومتی مدنظر رهبر فرزانه انقلاب به عنوان رسالت سنگین کارگران نام برد و اظهار کرد: اقتصادمقاومتی یک سیاست راهبردی است که در زمان کوتاه به آن نمی توان دست یافت.

حجت الاسلام والمسلمین سمیعی برای درون زا کردن اقتصاد و داشتن استراتژی، اقتصاد مقاومتی را کارسازترین راه در ساماندهی مشاغل کوچک، حمایت از صنایع تبدیلی و شناسایی واحدهای در حال تعلیق عنوان کرد.

بایرامی مسئول هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان نقش سپاه و بسیج را در اقتصاد مقاومتی همچون نقش آنها در دوران دفاع مقدس یاد کرد و گفت: کارگران همچنان که در دوران دفاع مقدس چرخ اقتصاد را چرخانده و در کنار آن از کشور دفاع کردند در نبرد نرم نیز که در قالب تحریم هاست باید با لبیک به رهبر انقلاب نقش آفرین باشند.

او همچنین افزود : یکی از مهم‌ترین اصول اقتصاد مقاومتی حمایت از صنعت و تولیدات داخلی است.

سرهنگ بایرامی اظهار کرد: وجود پایگاه بسیج در شهرک‌های صنعتی اهمیت زیادی دارد و می‌تواند در مسائل مختلف از جمله تأمین امنیت نقش موثری ایفا کند.

طهمورث لاهوتی اشکوری در پایان با بیان اینکه حمایت از صنایع کوچک در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در اولویت قرار گرفته است، تصریح کرد: ایجاد پایگاه‌های بسیج در شهرک‌های صنعتی ظرفیتی تأثیرگذار در پیشبرد اهداف تعریف شده است.

لازم به ذکر می باشد که مقرر گردید با توجه به در پیش بودن هفته بسیج موارد پیشنهادی جهت برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه ها در این ایام در جلسه آینده مطرح شده و مورد بررسی قرار گیرد .
 
 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *