فرهنگ و هنر 23 آبان 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

استاندار گیلان در بازدید از کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان: سرمایه خلاقیت و ابتکار را در کودکان ونوجوانان متبلور کنید

به گزارش آفتاب شمال :د دکتر نجفی در فضایی صمیمی در بازدید از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان و گفتگو با مربیان ودانش آموزانی که در دوره های ادبی ،قصه گویی و نقاشی حضور داشتند با فعالیتهای این کانون بیشتر آشنا شد.

در این بازید که مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گزارشی از فعالیتها و برنامه های این مرکز ارائه کرد دانش آموزان حاضر نیز سروده ها و دست ساخته های خود را به استاندار گیلان تقدیم کردند.

دکتر نجفی پس از این بازدید در نشستی با مدیران وکارکنان کانون  گفت : مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچون باغبانانی هستند که نهال های ارزشمند را در یک مدت طولانی به درختان  تنومند و مثمر ثمر تبدیل می کنند .

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت حضور فارغ التحصیلان رشته امور تربیتی در مراکزی همچون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تأکید و تصریح کرد : باید طوری عمل شود تا هر یک از این افراد کودکان را از پایه با ذهنی خلاق تربیت کنند.

دکتر نجفی با بیان اینکه  اندیشه‌های نو، خلاق و هنرآموز می‌تواند سرمایه خلاقیت را ایجاد کندگفت :  کانون میتواند سرمایه خلاقیت و ابتکار را در کودکان ونوجوانان متبلور کند .

وی همچنین به نقش والدین در تبلور ذهن خلاق کودکان اشاره و خاطر نشان کرد : مشارکت والدین در امر تعلیم و تربیت کودکان با مربیان پیش‌دبستانی و دبستانی بسیار مهم است و نباید والدین از مسیر آموزشی کودکان خود دور باشند.

دکتر نجفی به اهمیت آموزش در دوران کودکی اشاره کرد وگفت :برای اینکه اندیشه های نوآور وخلاق در کشور داشته باشیم آموزش در دانشگاه ها بسیار دیر است بلکه باید این مهم از دوران طفولیت آغاز شود.

استاندار گیلان بر ضرورت حضور قوی خیرین در ساخت مراکزی برای پرورش این قشر پرشور در کنار ساخت مدارس تأکید کرد و افزود : باید فضایی ایجاد شود تا خیرین در ساخت مراکز پرورش کودکان و نوجوانان ترغیب شوند و فضایی امن برای شکوفا نمودن شور و نشاط این آینده سازان جامعه مهیا کنند.

وی با بیان اینکه لبخندی که برروی لبهای گلهای این جامعه  نقش می‌بندد در آینده درخشان این جامعه اثر بخش خواهد بود افزود : گفت : حضور نونهالان جامعه در این مراکز در کنار محیط خشک درسی می‌تواند در ایجاد نشاط و طراوت و بهره‌مندی از فرصت خوش کودکی موثر باشد.

دکتر نجفی با تأکید بر گسترش ارتباط ادارات کل استان بویژه بخش های فرهنگی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حضور در این مجموعه گفت : درخصوص حضور کانون در شورای آموزش و پرورش و شورای فرهنگ عمومی در استان اقدام خواهیم کرد تا این انگیزه در کل کشور نیز ایجاد شود.

وی  با اشاره به سوابق فرهنگی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نقش مدیران خلاق در مجموعه‌ی کانون را نیز بسیار موثر ارزیابی و خاطر نشان کرد : اندیشه‌های نوآور، خلاق و هنر آموز می‌توانند سرمایه‌ای برای ایجاد خلاقیت باشند.

دکتر نجفی تنگناهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بیشتر از آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: ارتباط بین سازمان‌ها و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان باید فراهم شود  وهمه فرمانداران وشهرداران ومدیران مرتبط همکاری نزدیک تری با کانون داشته باشند.

در این نشست مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با قدردانی از نگاه ویژه استاندار به نقش موثر کودکان در آینده اجتماع گفت : مجموعه‌ی کانون در استان با 31 مرکز در قالب 42 فعالیت تعریف شده در حال خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان در موضوعات مختلف است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در جریان بازدید محمدعلی نجفی استاندار گیلان با بیان اینکه چهار مرکز پستی و یک مرکز ثابت در این کانون دایر است، گفت: 31 مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان فعالیت می‌کنند.

علی پورحسن از حضور 330 هزار دانش‌آموز در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان خبر داد و اضافه کرد: 150 نیرو در مراکز مذکور فعالیت می‌کنند و از سطح علمی بالایی برخوردار هستند.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *