اقتصادی 01 آذر 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

استاندار گیلان : فضای جدیدی برای گسترش همکاری های ایران و آذربایجان بوجود آمده است

به گزارش پایگاه آفتاب شمال : استانداری گیلان دکتر محمدعلی نجفی در این بازدید با اشاره به استقبال گرم مسئولین آذربایجانی از هیئت گیلانی اظهار داشت : در این سفر دیدارهای بسیار خوبی با وزرای اقتصاد و صنعت، حوادث و راه و ترابری و همچنین با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان صورت پذیرفت و راهکار‌های گسترش همکاری بین دو کشور بررسی شد .

دکتر نجفی افزود : همکاری های دو کشور، فضای جدیدی را برای گسترش روابط دو جانبه بوجود آورده است.

وی با مثبت ارزیابی کردن این دیدارها اظهار داشت افزود : صدور ویزا در مرز و 24 ساعته شدن فعالیت گمرکی دو کشور از جمله مواردی بود که در این دیدارها بر آن تأکید شد.

وی اظهار کرد: 24 ساعته شدن گمرک جمهوری اسلامی ایران در حال نهایی شدن است و آنها اعلام آمادگی کرده اند و مکاتبات مرتبط با این موضوع را نیز امروز شروع کردم.

استاندار گیلان با بیان اینکه موانع گمرکی باعث کند شدن توسعه صادراتی خواهد شد بر ضرورت تسهیل در صدور روادید تأکید شد و افزود : در این دیدارها همچنین بر فراهم شدن امکان صدور ویزا در مرز تاکید شد .

نجفی با اشاره به حذف یک طرفه روادید توسط دولت ایران در سال 1388 گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران در سال 1388 به صورت یک طرفه روادید برای اتباع آذربایجان را با انگیزه ورود بیشتر گردشگران و تجار حذف کرد ولی اکنون تجار ما به سختی روادید می گیرند.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت صادراتی کشاورزی و صنعتی استان اظهار کرد: با روان شدن صادرات می توان محصولات کشاورزی همچون کیوی و مرکبات و مصالح ساختمانی که در گیلان تولید می شود را به آذربایجان که بازار خوبی هم دارد، صادر کرد.

وی با بیان اینکه آذربایجان راه زمینی ما برای ورود به بازار روسیه است، افزود: همچنین روسیه با جمعیت 250 تا 300 میلیون نفری، به همه محصولات ما نیاز دارد .

دکتر نجفی موضوع راه آهن را یکی از موضوعات مهم مورد پیگیری در این دیدارها خواند و افزود: قرار شد موضوع راه آهن قزوین – رشت با جدیت دنبال می شود و راه آهن رشت – آستارا نیز باید در فاینانس دیده شود که این جزو برنامه هایمان است.

وی با اشاره به سفر روسای جمهور دو کشور به ایران و آذربایجان و فضای جدید ایجاد گردیده در توسعه همکاری ها اظهار داشت : علاقمندی مشترکی برای توسعه همکاری‌ها بین دو کشور وجود دارد.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد: تمامی این موارد در جلسه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آذربایجان که بزودی در تهران برگزار می شود، به جمع بندی می رسد و نهایی خواهد شد.
استاندار گیلان هفته گذشته به جمهوری آذربایجان سفر کرد. گشایش نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، انرژی و خدمات فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران با محوریت استان گیلان ، دیدار با وزرای صنعت و اقتصاد، راه و ترابری ، حوادث غیرمترقبه ، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان ،استاندار لنکران و جمعی از سرمایه گذاران از برنامه های سفر سه روزه دکتر  محمدعلی نجفی به باکو بود.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *