اقتصادی 01 آذر 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

استاندر گیلان : کاهش نرخ بیکاری فصل تابستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته

به گزارش پایگاه آفتاب شمال : دکتر نجفی در حاشیه‌ی بازدید از طرح‌های در حال ساخت صنعتی در رشت و صومعه‌سرا گفت : براساس اعلام سازمان مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در فصل تابستان در گیلان11.2 درصد است که نسبت به تابستان سال گذشته 2.2درصد کاهش یافته است.

وی گفت : براساس این آمار گیلان هم اکنون استان هفدهم از لحاظ نرخ بیکاری است.

استاندار با بیان اینکه گیلان در فصل بهار نیز رتبه‌ی 18 بیکاری در کشور را داشت گفت : این در حالی است که در پاییز سال 92 گیلان نرخ دوم بیکاری در کشور را داشت.

دکتر نجفی با بیان اینکه هدف از این بازدیدها رفع موانع تولید و کمک به اشتغال‌زایی در جامعه از طریق حمایت از بخش خصوصی است افزود : با توانمندی‌هایی که از گیلان سراغ دارم و برنامه‌ریزی‌های انجام شده به روند کاهش نرخ بیکاری در 2 سال گذشته بسنده نخواهیم کرد و این روند باید ادامه یابد.

وی حل مشکل بیکاری را از جمله اولویت‌های مهم استان برشمرد و افزود : برخی از کارخانجات صنعتی و تولیدی استان با موانعی در بخش‌های خدمات رسانی و منابع مالی  مواجه می‌باشند که باید تلاش کنیم این موانع برطرف شود.

دکتر نجفی با یان اینکه با اجرای برجام که روزهای نهایی آن طی می شود فضای جدید صنعتی و اقتصادی حاکم خواهد شد گفت : گیلان برنامه‌ریزی‌های لازم را برای استفاده از این شرایط فراهم کرده است.

وی در ادامه افزود : سعی ما بر این است تا پیش از شکل گیری این فضا از منابع استانی و ملی در جهت رشد صنعت بهره گیریم.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *