اجتماعی 03 آذر 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پانزدهمین جلسه دادگاه علنی رسیدگی به اتهامات میلیارد نفتی ظهر امروز پایان یافت.

 

به گزارش پایگاه آفتاب شمال ؛ رسول کوهپایه زاده وکیل متهم نفتی در این جلسه دادگاه بخش دیگری از دفاعیات خود را در برابر کیفر خواست مطرح شده علیه موکلش ارائه کرد.

قاضی صلواتی با اعلام پایان پانزدهمین جلسه دادگاه علنی بابک زنجانی ادامه رسیدگی به اتهامات متهم نفتی را به  شنبه 7 آذر موکول کرد.

دادگاه‌های علنی رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی و دو متهم دیگر در پرونده نفتی از 11 مهر سال جاری آغاز و طی 15 جلسه تا امروز 3 آذر ادامه داشت.

نماینده دادستان در سه جلسه نخست دادگاه بابک زنجانی کیفرخواست 237 صفحه ای متهم ردیف اول نفتی و دو متهم دیگر در این پرونده را قرائت کرد که بابک زنجانی از جلسه 4 تا 14 به ارائه دفاعیات 200 صفحه ای خود پرداخت.

براساس این گزارش بابک زنجانی روز گذشته و در چهاردهمین جلسه دادگاه علنی خود جریان خرید هزار و 500 کیلو طلا از آفریقای جنوبی و ماجرای دریافت کارمزد 12 میلیون یورویی از سوی رضا ضراب در بانک ترکیه را تشریح کرد.

پول کسانی که زمان تحریم از ما نفت خریدند به بیت المال برگشت الا پول بابک زنجانی

وکیل شرکت نفت گفت: ده ها نفر در زمان تحریم که مشخصات آنها نیز وجود دارد از ما نفت خریدند و پول آنها به بیت المال برگشت الا پول آقای زنجانی.

وکیل شرکت نفت در پانزدهمین جلسه دادگاه علنی بابک زنجانی افزود: در شرایط تحریم مدیران شرکت نفت ده ها میلیارد تومان نفت فروختند و پول آن به بیت المال برگشت.

پانزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم ردیف اول پرونده فساد نفتی در شعبه 15 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

خلاصه‌ای از جلسات گذشته؛

در جلسه‌های گذشته کیفرخواست 237 صفحه‌ای این پرونده قرائت شد و در جلسات رسیدگی به این پرونده نیز بیش از 60 صفحه از دفاعیات 200 صفحه‌ای بابک زنجانی متهم ردیف اول قرائت شد.

معاون دادستان تهران نیز به ارائه توضیحاتی در مورد توقیف، کارشناسی و ارزشیابی اموال متهم نفتی پرداخت.

در جلسه  هشتم نیز وکیل شرکت HK و زیر مجموعه شرکت نفت ایران به قرائت شکایت خود از متهم نفتی پرداخت.

در جلسه نهم نیز وکلای بانک مسکن و سازمان تامین اجتماعی به قرائت شکایات خود از متهم نفتی پرداختند و بابک زنجانی ادامه دفاعیات خود را بیان کرد.

متهم نفتی نیز به قرائت ادامه دفاعیات خود پرداخت.

کارشناس بانک مرکزی نیز در ادامه دفاعیات متهم نفتی به بیان جزئیات قراردادهای نفتی بابک زنجانی پرداخت.

در جلسه رسیدگی به این پرونده دفاعیات متهم نفتی به پایان رسید و وکیل وی به بیان دفاعیات خود پرداخت.

مشروح جلسه پانزدهم؛

ادامه دفاعیات وکیل مدافع زنجانی؛

وکیل بابک زنجانی: بدهکار بودن موکلم به شرکت نفت مورد تائید وی قرار گرفته است؛ اینکه موکل بدهکار است لزوما ملازمه ای با اینکه وی مجرم است ندارد.

وزارت نفت به ده ها نفر مانند زنجانی نفت فروخته است؛

وکیل شرکت نفت : در شرایط تحریم مدیران شرکت نفت ده ها میلیارد تومان نفت فروختند و پول آن به بیت المال برگشت؛ ده ها نفر در زمان تحریم که مشخصات آنها نیز وجود دارد از ما نفت خریدند و پول آنها به بیت المال برگشت الا پول آقای زنجانی.خبرگزاری صدا و سیما

پایان دادگاه؛ جلسه بعد شنبه آینده.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *