سیاسی 09 آذر 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت وزارت کشور زودتر باید حضور مدیران وزارتخانه را در نشست‌های انتخاباتی منع می‌کرد

به گزارش آفتاب شمال :عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت کشور زودتر باید حضور مدیران وزارتخانه را در نشست‌های انتخاباتی منع می‌کرد، تاکید کرد: استانداران به عنوان بالاترین مقام برگزار کننده انتخابات در استان ها نیز از حضور در برنامه های انتخاباتی منع هستند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره منع حضور مدیران وزارت کشور در نشست های انتخاباتی، اظهار داشت: به نظر من این کار بسیار درست است چرا که وزارت کشور مجری برگزاری انتخابات است و حضور مدیران این وزارتخانه در چنین نشست هایی به شائبه دخالت دولت در این موضوع دامن می زند.

مدیران وزارت کشور که در انتخابات مسئولیتی ندارند هم منع شدند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدیری از وزارت کشور با هر عنوانی حتی اجتماعی یا اتباعات در جلسات انتخاباتی شرکت کنند به معنای دخالت دولت در انتخابات است. بنابراین مدیران با این فکر که مسئولیت مستقیمی در انتخابات ندارند در این جلسات حاضر نشوند.

این نماینده اعتقاد دارد که از صفر تا صد وزارت کشور مسئول برگزاری انتخابات است بنابراین با ممنوعیت حضور مدیرانش در جلسات انتخاباتی مانع شائبه دخالت و جانب داری شده است.

جعفرزاده تاکید کرد: دولت تلاش دارد که شائبه طرفداری را کاهش دهد. قطعا با کاهش این شائبه  به سمت بی طرفی خواهیم رفت و شاهد برگزاری انتخابات سالم خواهیم بود.

نظارت بر عهده مردم است

وی در این باره که این ممنوعیت حضور شامل حال  استانداران و فرمانداران می شود یا خیر، اظهار داشت: از آنجایی که استانداران بالاترین مقام اجرایی در استان ها هستند، لزوم ممنوعیت حضور آنها در انتخابات قابل درک است. به نظر می رسد باید زودتر از این چنین بخشنامه ای صادر می شد.

 عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با اشاره به تعداد قابل توجه استانداران و فرمانداران در کشور در خصوص نحوه نظارت بر اجرای این ممنوعیت، گفت: نظارت در انتخابات کشور بر عهده مردم است، امکان ندارد مسئولی در دور افتاده ترین نقطه کشور در نشست انتخاباتی حاضر شود و مردم آن را به مراجع ذی ربط اطلاع ندهند.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *