بین الملل 09 آذر 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

وخامت اوضاع خطرناک‎ترین محله جهان

به گزارش پایگاه شمال به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، به نقل پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی ان بی سی،  لیبرتی سیتی که با عنوان “خطرناک ترین محله” جهان شهرت دارد و بازی رایانه ای معروف سرقت بزرگ با  الهام از وقایع تلخ روزمره خیابان های این محله شهر میامی آمریکا تهیه شده است، این روزها حال و روز خوشی ندارد.

هفته گذشته پسر نوجوان پانزده ساله ای بنام جانی لوبین جونیور  در راه بازگشت از دبیرستان به منزل، هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفت و دردم جان باخت. مقتول پنجمین دانش آموز دبیرستان فنی حرفه ای نورت وسترن در این محله فراموش شده است که از ماه مه گذشته به قتل می رسد.

برغم فقر شدید، انزوای اجتماعی و خشونت های گسترده در لیبرتی سیتی، این دبیرستان به تازگی عملکرد آموزشی بسیار خوبی داشته است.

والاس آرسیتید مدیر این دبیرستان در مصاحبه با روزنامه میامی هرالد گفت وی تاکنون شاهد این همه حملات خشونت آمیز به جوانان محله لیبرتی سیتی نبوده است.

پژوهشگران مسائل اجتماعی آمریکا می گویند برغم کاهش آمار اقدامات خشونت آمیز در شهر میامی طی 20 سال اخیر، میزان خشونت و جرم و جنایت در لیبرتی سیتی همچنان بالاست.

تجزیه و تحلیل کارشناسان موسسه نوآوری بهداشت فلوریدا نشان می دهد از سال 2009 تا 2013 میلادی، حدود 30 درصد قربانیان تیراندازی های خشونت آمیز در بخش میامی دید Miami-Dade County  که سن آنها بین 15 تا 24 سال بوده، اهل محله لیبرتی سیتی بوده اند.

کارشناسان و پژوهشگران می گویند ریشه بیشتر این خشونت ها، گرفتاری جوانان در باندهای تبهکاری است یا اینکه آنها به اشتباه سعی می کنند دعوا و نزاع خود را با سلاح گرم حل و فصل کنند.

رودریک کینگ مدیر موسسه نوآوری بهداشت فلوریدا می گوید حال و هوای خیابان های محله لیبرتی سیتی بیشتر به یک جنگ کوچک شباهت دارد.

کینگ گفت آمار بالای جرم و جنایت، حبس، فقر، بیکاری، بی خانمانی، سوء استفاده جنسی نوجوانان و بارداری های ناخواسته افراد خردسال از علل مهم اوضاع نابسامان لیبرتی سیتی برشمرد.

در یکی از بدترین حوادث خشونت بار لیبرتی سیتی، ماه سپتامبر 2014 میلادی، دو نوجوان با سلاح گرم به یک باشگاه شبانه حمله کردند و همه را به رگبار بستند که در نتیجه آن 15 نوجوان و جوان 11 تا 25 ساله مصدوم شدند.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *