استان 10 آذر 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

استاندار گیلان : جایگاه مجلس باید حفظ شود

به گزارش پایگاه آفتاب شمال ؛ دکتر محمدعلی نجفی در این نشست ، گام برداشتن در جهت رفاه مردم را دغدغه‌ی مشترک بین دولت و مجلس عنوان و خاطر نشان کرد : باید تلاش شود تازمانیکه لباس خدمتگزاری در هر زمان و مکانی در تن ما  است با همین راهبرد در خدمت مردم باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به فرمایشات امام راحل (ره) درخصوص اهمیت نقش مجلس در جامعه گفت : مجلس سرآمد امور است و باید اعتبار این جایگاه حفظ شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی بویژه آیت ا… مدرس و میرزاکوچک جنگلی افزود : میرزاکوچک جنگلی یکی از افتخارات گیلان و ایران عزیز است که برای دفاع از ارزشها و سرزمین خود به پاخاست.

استاندار گیلان با بیان اینکه فرصت سفر رئیس جمهور به استان گیلان برای پیشرفت  پروژه‌های استان در شرایط خاص کنونی بسیار موثر بود و گفت : راه آهن جزء پروژه‌هایی است که به رغم  مشکلات درآمدی دولت  ، 60درصد از اعتبارات آن تاکنون  پرداخت شده است.

وی به شکل گرفتن پروژه راه آهن ساحلی و انجام مطالعات فاز صفر آن اشاره و خاطر نشان کرد : در کنار پروژه راه آهن قزوین رشت انزلی آستارا پروژه احداث راه آهن رشت به ساری  نیز در حال انجام است که با اتمام این پروژه‌ها راه نستراک شمال جنوب به شرق نیز وصل می‌شود.

دکتر نجفی به پیشرفت چشمگیر تکمیل آزاد راه قزوین رشت نیز اشاره و تصریح کرد : در بازدیدی که از این پروژه در روزهای گذشته داشتیم مقرر شد تمام تلاش‌ها برای بهره‌برداری از 3.2 کیلومتر در منجیل به صورت رفت و برگشت انجام گیرد.

وی به بررسی پروژه های دیگری همچون پرورش ماهی در قفس، تسطیح اراضی و بهزراعی مزارع کشاورزی، آماده سازی و تجهیز بیمارستان‌ها، پرداخت مطالبات صیادان، احداث هتل‌ها در جلسه با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اشاره کرد و افزود : 50 میلیارد تومان برای بهزراعی باغات چای اختصاص یافته است که بزودی پرداخت می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت پیگیری مدیران دستگاه‌ها درخصوص جذب اعتبارات و نیز ارتباط با مدیران عامل بانک‌ها به منظور افزایش درصد اشتغال تأکید کرد و گفت : به منظور رفع موانع و مشکلات تولید و نیزتسریع اجرای  پروژه‌ها ،بازدیدهای کاری را افزایش داده ایم.

وی همچنین بر حفظ همدلی و همزبانی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در آستانه انتخابات از تریبون‌های سخنرانی تأکید کرد و افزود : امیدواریم با همکاری همه‌ی دستگاه‌های نظارتی و اجرائی انتخاباتی خارج از هرگونه فضاهای حاشیه‌ای برگزار کنیم.

استاندار گیلان بر بیطرفی کامل مجریان انتخابات اشاره کرد وگفت : ما  فقط به برگزاری پرشورانتخابات در چارچوب قانون می اندیشیم.

در این نشست غلامعلی جعفرزاده رئیس مجمع نمایندگان استان با قدردانی از زحمات محمدحسین قربانی در دوره ریاست مجمع نمایندگان استان گفت : باتوجه به جمع بندی که در سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی درخصوص پروژه‌های سفر رئیس جمهور و پروژه های مهم استان شکل گرفته انتظار می‌رود در اجرا و بهره‌برداری آن تسریع گردد.

وی با اشاره به اینکه اتصال راه آهن قزوین رشت به راه آهن انزلی و آستارا را جزو مطالبات نمایندگان استان است افزود : این اتصال علاوه بر تسهیل حمل و نقل مسافر و کالا موجبات افزایش رضایتمندی مردم را فراهم می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش برای رفع مشکلات رفت و آمد مهمانان نوروزی از آزاد راه خاطر نشان کرد : امیدواریم سال 95 با اتمام آزاد راه و راه آهن سال پر برکتی برای مردم شریف استان باشد.

در این جلسه هر کدام از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان مشکلات حوزه انتخابی خود به طرح مطالبی همچون پروژه‌های آزاد راه، راه آهن، سدهای در حال ساخت، استمرار حمایت از چایکاران، پروژه پیاده راه سازی شهر رشت،‌ تنظیم موافقتنامه‌های اعتبارات پروژه‌ها، اجرای طرح احیاء تالاب انزلی، پروژه ماهی در قفس پرداختند.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *