اجتماعی 16 آذر 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

۲۲فوتی آنفلوانزا در کرمان/تاکید بر رعایت بهداشت فردی

به گزارش پایگاه آفتاب شمال ، سید حسن هاشمی در حاشیه همایش پزشک پژوهشگر در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره شیوع آنفلوانزا در کرمان و آماری که مطرح می شود گفت: آمار فوتی در کرمان درست است و البته در بعضی استان های دیگر نیز وجو دارد .

وی افزود: واقعیت این است که هر سال ما بخاطر بیماری آنفلوانزا مرگ و میر داریم و ثبت هم می شود؛ سال گذشته هم آمار تقریباً مشابه امسال بود.

هاشمی افزود: بنابراین توصیه هایی که همکاران ما در بخش بهداشت کرده اند که عمدتاً توصیه های فردی است باید رعایت شود از جمله اینکه در دید و بازدید ها و رفت و آمدهای شخصی باید مراقبت کنیم.

وزیر بهداشت گفت : بالاخره فصل سرما و آنفلوانزا همیشه بوده و الان هم هست و غیر از مراقبت کار دیگری لازم نیست.

هاشمی افزود: کسانی هم که علائمی از تب و سرماخوردگی دارند طبیعی است که باید به پزشک مراجعه و دستورات لازم را اجرا کنند.

وی درباره این نوع از آنفلوانزا گفت: این نوع معمولی از آنفلوانزاست ؛ البته هر سال مقاومت در برابر ویروس بیشتر می شود و نوع آن ممکن است نسبت به سال قبل قوی تر شود، به نظر می رسد همین اتفاق هم افتاده است.

هاشمی گفت: به ویژه مواردی که از آن طرف مرز از مسیر استان های سیستان و بلوچستان و کرمان وارد کشور می شود و به نظر می رسد اگر افراد مراقبت کنند جای نگرانی وجود ندارد.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره اینکه تعداد فوتی های آنفلوانزا در کرمان چند نفر است گفت: آماری که داشتیم در کرمان 22 نفر بوده البته در استان های دیگر هم وجود دارد .

هاشمی افزود: در فصل سرما بخاطر آنفلوانزا که معمولاً با بیماری های دیگر همراه است به ندرت پیش می آید که کسی صرفاً به علت بیماری آنفلوانزا از بین برود مگر اینکه شخص جوانتر باشد و نقص ایمنی داشته باشد والا در افراد مسن که بیماری های زمینه ای دارند، قرار گرفتن آنفلوانزا روی بیماری های زمینه ای افراد می تواند ناراحتی تنفسی را بهمراه آورد و فرد را از بین ببرد.

تاثر شدید وزیر بهداشت از حادثه بیمارستان خمینی‌شهر اصفهان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن ابراز تاثر شدید از رفتار کادر درمانی بیمارستانی در خمینی شهر اصفهان با دختر 4 ساله، از اعزام تیم بازرسی به منظور پیگیری این حادثه تلخ خبر داد.

هاشمی در حاشیه همایش پزشک پژوهشگر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره اتفاقی که اخیراً در یکی از بیمارستان های خمینی شهر اصفهان روی داده است گفت: متاسفانه دیشب این موضوع را در شبکه های اجتماعی دیدم و همان آخر شب دستور دادم امروز تیمی به آن جا اعزام شود و از نزدیک حادثه را بررسی کند.

وی افزود: در عین حال رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ضمن عذرخواهی، افراد متخلف اعم از پزشک و مسئول شیفت را به دستگاه قضا معرفی کرده است.

دکتر هاشمی افزود: درباره این حادثه تلخ تحقیق می شود و حتما اگر کسانی متخلف باشند باید با آن ها برخورد شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امیدوارم درباره این حادثه به عدالت رفتار شود تاکید کرد: امروز تیم بازرسی تا ظهر مشخص خواهد کرد که ماجرای این حادثه تلخ چه بوده است.

چندی پیش مادری دختر چهار ساله خود را به یکی از بیمارستان های خمینی شهر اصفهان می برد تا جراحت زیر چانه دختربچه خود را مداوا و بخیه کند که این کار صورت می گیرد، اما پس از آنکه کادر درمانی بیمارستان متوجه می شوند مادر مبلغ 150 هزار تومان پول درخواستی بیمارستان را ندارد در اقدامی غیرقانونی و غیرانسانی و برخلاف منشور پزشکی بخیه این دختر بچه 4 ساله را باز می‌کنند.

وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به سوالی درباره ادغام بیمه ها گفت: من هم در حد شما اطلاع دارم.

دکتر هاشمی تاکید کرد: معمولاً برای موضوعات مهم اینچنینی برای اینکه کسی نتواند تصمیم بگیرد حاشیه هایی خیلی وسیع تر از متن درست می شود و باید منتظر آینده بود.صدا و سیما

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *