اقتصادی 22 آذر 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

جزئیات وام ۷۰میلیون تومانی خرید مسکن

 

عضو هیئت مدیره بانک مسکن با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ۶۰ میلیونی خرید مسکن از محل اوراق از دی ماه اجرایی می شود ، گفت : متقاضیان می‌توانند ۱۰ میلیون وام جعاله نیز دریافت کنندوساختمان‌هایی که بیش از ۲۰ تا ۲۵ سال از تاریخ صدور پروانه آنها گذشته باشد ، تا ۳۵ میلیون می توانند وام بگیرند.

به گزارش پایگاه آفتاب شمال ؛   ابوالقاسم رحیمی انارکی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جزئیات واحدهای مسکونی مشمول این وام مشخص شده و نرخ سود این تسهیلات از محل اوراق یک و نیم درصد کاهش یافته است ، گفت: روش تقسیط وام 60 میلیونی برای تهران به روش ساده، پلکانی و پلکانی دوره‌ای و مدت بازپرداخت حداکثر 12 سال است.

رحیمی انارکی درباره اقساط این وام گفت: به عنوان مثال برای وام 40 میلیون تومانی به روش ساده حدود 693 هزار تومان است و به صورت پلکانی ساده اقساط با 578 هزار تومان اغاز می شود. برای 50 میلیون تومان وام قسط ساده ماهانه 866 هزار تومان و به روش پلکانی دوره‌ای 5 سال اول 770 هزار تومان، 5 سال دوم 932 هزار تومان و دو سال آخر یک میلیون و 120 هزار تومان است.

رحیمی انارکی گفت : برای وام 60 میلیون تومانی به روش ساده ماهانه یک میلیون و 40 هزار تومان، پلکانی دوره‌ای در 5 سال اول 932 هزار تومان، 5 سال دوم یک میلیون و 120 هزار تومان و دو سال آخر یک میلیون و 340 هزار تومان  است و در پلکانی سالانه اقساط ماهانه باید از 867 هزار تومان آغاز می‌شود.

وی درباره کاهش نرخ سپرده قانونی در شورای پول و اعتبار گفت: کاهش نرخ سپرده قانونی از 10 درصد به 2 درصد باعث شد تا نرخ سود اوراق حق تقدم یک و نیم درصد کاهش یابد و به 18.5 درصد برسد، تسهیلات بدون سپرده برای سایر بانک‌ها 21 درصد و برای بانک مسکن 20 درصد است و با این مصوبه نرخ سود به 18.5 درصد کاهش می‌یابد.

عضو هیئت مدیره بانک مسکن افزود : با این مصوبه حدود 10 هزار میلیارد ریال آزاد می‌شود و نخستین نتیجه مثبت آن کاهش نرخ سود تسهیلات به 18.5 درصد است که به منافع گیرندگان و هم به نفع بانک است و ماهانه یک میلیون امتیاز به ارزش  5 هزار میلیارد ریال تسهیلات منتشر خواهد شد. ( صدا و سیما )

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *