استان 06 دی 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رونمايي از آهنگ رشت و تمبر رشت

    به گزارش آفتاب شمال : در آستانه آغاز هفته رشت نشست خبري با حضور مظفر نيكو منش، رئيس كميسيون شوراي شهر رشت، دكتر ثابت قدم شهردار ، عليرضا قانع مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري رشت و فاطمه قديمي حرفه مدير روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري رشت برگزار شد.

در این نشست رئيس كميسيون فرهنگي شوراي شهر رشت گفت :

محوريت برنامه هاي هفته رشت معرفي داشته ها و ظرفيت هاي اين شهر به گردشگران و شهروندان است

  در ابتداي اين نشست  رئيس كميسيون فرهنگي شوراي شهر رشت ، در سخناني اصحاب رسانه را چشم بينا و گوش شنوا جامعه دانست و گفت : پس از بررسي هاي مكرر و بر اساس مستندات موجود ، روز ۱۲ دي به عنوان روز رشت نامگذاري شده ، و به اين ترتيب از تاريخ ۶  دي تا ۱۲ دي ماه برنامه هاي متنوعي پيش بيني شده ، انتظار شورا و شهرداري از اعضا محترم رسانه آن است تا با همراهي و همكاري در پوشش خبري برنامه هاي اين هفته ، همچون گذشته ياري رسان مادر اجراي برنامه هاي اين هفته باشند.

مظفر نيكو منش محوريت برنامه هاي هفته رشت را معرفي داشته ها و ظرفيت هاي آن به گردشگران عنوان كرد و گفت: در طول ايام اين هفته با استفاده از سراي محلات برنامه هاي خاصي برنامه ريزي شده، كه اميد است هفته اي ماندگار در ذهن شهروندان و گردشگران اين شهر ايجاد گردد.
 
 
 

شهردار رشت : تغيير رشت از حالت گذرگاهي به حالت گردشگر پذيري اولويت اول ماست

دكتر ثابت قدم شهردار رشت در اين نشست ، با قدرداني از حضور پررنگ و موثر اصحاب رسانه در مجموعه برنامه هاي مديريت شهري اذعان داشت: رشت با تاريخ امروز،  زيستگاهي است با نام شهر با مختصات خاص خود، كه داراي ارتباط انساني با لحاظ رعايت حقوق شهروندي است.

اين مسئول با اشاره به جمعيت بيش از هفتصد هزار نفري شهر رشت ، يادآور شد : براي اين شهر قرار است در برنامه اي با استراتژيك خاص با فضاي كوتاه مدت، ميان مدت و طولاني مدت با يك ديد خوشبينانه از يك نقطه صفر به يك نقطه آرماني برسيم.

شهردار رشت، در راستاي برون رفت از وضعيت فعلي و رسيدن از نقطه صفر به نقطه صد و با تاكيد بر اجراي برنامه هاي هفته رشت به عنوان آغازگر اين مسير  تصريح كرد: مجموعه مديريت شهري از ارائه طريق شايسته و اصلاحات هم سوي همه شهروندان  در راستاي بهبود برنامه هاي اين هفته ضمن دارا بودن يك برنامه مدون و استراتژيك با آغوش باز استقبال مي نمايد.
 
 
 

وي در ادامه افزود: براي جاري نمودن اقتصاد مقاومتي بايد از اصول اقتصادي ، سياسي و اجتماعي و نيز هر عنصر داخلي و خارجي چه خوراك، تاريخ و تمدن بهره جست.

دكتر ثابت قدم با اشاره به اهميت  افزايش سرانه درآمد شهروندي خاطرنشان كرد: مجموعه مديريت شهري براي ارتقا درآمد شهروندي از هر ظرفيتي استقبال خواهد كرد، لذا براي رسيدن به اين مهم بايد به سه آيتم مشاركت محلي با حداكثر ميزان شناخت شهر، اعتماد سازي به مقوله مربوط به جذب سرمايه با راه اندازي سريع مشاركت محلي و برند سازي شهري توجه نمود.

اين مسئول توسعه گردشگري را استراتژيكي ترين برنامه  شهرداري برشمرد و تصريح كرد: رشت بايد از حالت گذرگاهي به حالت گردشگر پذيري تغيير يابد، و به اين ترتيب جريان سرمايه بايد برپايه همگرايي و مشاركت عمومي ورود پيدا كند.

وي دولتي و سياسي كردن موضوعات را از آفات عدم استفاده از ظرفيت هاي مردمي برشمرد و خاطرنشان كرد: دولتي كردن و سياسي نمودن موضوعات ضد توسعه اقتصادي است و عملا اين امر باعث جريان سازي و مصادره كردن اقدامات موثر مردمي و ايجاد فاصله طبقاتي خواهد شد.
 
 
 

فاطمه قديمي خبر داد:  انعقاد تفاهم نامه هاي ملي و بين المللي دست آورد هاي آتي را براي مجموعه مديريت شهري به ارمغان مي آورد

مدير روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري رشت ضمن قدرداني از همراهي اصحاب رسانه در اجراي برنامه ها و پروژه هاي شهرداري رشت  با تاكيد بر تجربه نخست شهرداري در اجراي برنامه هاي اين هفته گفت : مجموعه مديريت شهرداري و شوراي شهر با تمام وجود آماده پذيرش نقطه نظرات و پيشنهادات شهروندان محترم در اجراي هرچه بهتر برنامه هاي اين هفته در سال هاي آتي است .

فاطمه قديمي حرفه از انعقاد تفاهم نامه با انجمن هاي دوستي ايران و جهان، مجمع شهرداران آسيايي، انجمن مجموعه داران ايران  در هفته رشت خبر داد و گفت:  در اين هفته برنامه اي فاخر با حضور مهيمانان ويژه كشوري و رونمايي از آهنگ رشت و تمبر رشت برگزار مي شود.
 
 
 

وي از افتتاح مركز خلاقيت شهر رشت در آينده نزديك ، به دليل ثبت اين شهر در حوزه شهر خلاق خوراك شناسي دريونسكو خبرداد و افزود: در اين راستا در هفته رشت برنامه هاي ويژه اي چون برگزاري جشنواره غذاهاي محلي گيلان ، نشست فرصت هاي گردشگري با محوريت شهر خلاق و نشست تخصصي طب اسلامي و خوراك برگزار خواهد شد.                    
 
 
 

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري رشت : در روز رشت تفاهمنامه‌اي با هنرمندان امضا  خواهد شد

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري رشت با گراميداشت هفته وحدت و اذعان داشت : اميد است هفته رشت سنبل يك هفته شاد و با نشاط براي شهرمان باشد.

عليرضا قانع خاطرنشان كرد : هفته پيش رو با توجه به محدوديت هاي موجود سعي شده تا با حداقل هزينه برنامه اي مدون براي شهروندان محترم تهيه شود.

وي با اشاره به تجربه نخست مجموعه شهرداري در برگزاري مراسمات هفته رشت يادآور شد: هفته رشت از روز يكشنبه با عنوان رشت شهر باران هاي نقره اي با برنامه گلباران مزار ميرزا كوچك جنگلي و اجراي نمايش خياباني ميرزا كوچك و پرواز هشت كبوتر و نيز افتتاح نمايشگاه اسناد خانه ميرزا كوچك جنگلي آغاز خواهد شد.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري رشت تجليل از سالمندان ، شكرانه حضور ، كاروان گردشگري و عصري با شعر با موضوع پيامبر مهرباني (ص) را از ديگر برنامه‌هاي هفته رشت برشمرد و افزود : برگزاري نشست با شهرداران و روساي كميسيون‌هاي فرهنگي و مديران فرهنگي شهرستان ‌ها از برنامه‌هاي هفته مذكور است.

 عليرضا قانع برپايي راهپيمايي ميثاق با ولايت را از برنامه‌هاي سومين روز هفته رشت ذكر كرد و يادآور شد : رشت‌گردي از ديگر برنامه‌هاي هفته رشت است.
وي معرفي يك روز به نام رشت و هنر را از جمله برنامه‌ها برشمرد و افزود : در روز مذكور تفاهمنامه‌اي با هنرمندان امضا مي‌شود.     

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *