اقتصادی 06 دی 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

چهاردولی : وام ۶۰ میلیونی مسکن اقشار ضعیف را دربرنمی‌گیرد/ضرورت بازنگری در میزان اقساط

 به گزارش آفتاب شمال : علی نعمت چهاردولی با اشاره به شروع پرداخت وام 60 میلیونی مسکن گفت:این وام قدمی برای خروج بخش مسکن از بحران رکود است، اما به طور کامل نمی تواند این بخش را تحت تاثیر قرار دهد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 2طیف خواهان دریافت وام مسکن  هستند، افزود:یک قشر با درآمد متوسط به بالا که تمکن مالی دارند و درآمد آنها بیش از 2 میلیون تومان در ماه است که یک میلیون را صرف هزینه های زندگی و یک میلیون دیگر را برای اینکه صاحب مسکن شوند برای پرداخت وام اختصاص می دهند.

الزام به بازپرداخت طولانی مدت برای اقشار محروم

چهاردولی با اشاره به قشر دیگر جامعه که جز اقشار ضعیف و محروم جامعه هستند، ادامه داد:در آمد این گروه در حد قانون کار است که این درآمد تنها برای معیشت آن کفایت می کند و دیگر امکان استفاده از این وام و صاحبخانه شدن برای آنها فراهم نیست.

وی با بیان اینکه دولت وام 60 میلیونی با این میزان بازپرداخت را به قشر متوسط به بالا اختصاص دهد، اظهار داشت:میزان بازپرداخت این وام برای اقشار ضعیف با بازپرداخت کمتر و مدت زمان طولانی تر صورت گیرد.

تولید در کارخانه ها به دلیل کاهش ساخت و ساز به حالت رکود درآمده است

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه سود بازپرداخت وام گروه ضعیف جامعه باید به میزان پایین باشد، افزود:در این صورت این حرکت سبب رونق و تحول در بازار مسکن و به صاحبخانه شدن اقشار کم درآمد می شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقشار کم درآمد قادر به خریداری بسیاری از واحدهای مسکونی کنونی نیستند، تصریح کرد: تولید در بسیاری از کارخانجات به دلیل کاهش ساخت و ساز به حالت رکود درآمده که با تحریک تقاضا می توان رونقی دوباره به این بازار داد.( خانه ملت )

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *